وراتی در تور الهلال عربستان سعودی؛ وقتی لیورپول و من‌سیتی مقابل شبه‌جزیره کم می‌آورند

مدیران لیورپول قصد داشتند وراتی را جایگزین فابینیو کنند که در مسیر پیوستن به الاتحاد است، اما الهلالی‌ها با یک پاتک دیگر هافبک مطرح تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن را به سمت ریاض هدایت کردند

مارکو وراتی، هافبک مطرح تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن‌ـ  Public Media

در فهرست خرید‌های تازه تیم‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان سعودی، نام ستارگانی همچون جردن هندرسون، موسی دمبله و مالکوم به چشم می‌خورد. همچنین به گزارش خبرنگاران معتبر حوزه نقل‌وانتقالات، مارکو وراتی، اریک یابی، سادیو مانه و فابینیو چهار نام بزرگ دیگر در دنیای فوتبال در حال بستن چمدان‌هایشان برای سفر به شبه‌جزیره عربستان‌اند.

جردن هندرسون، کاپیتان ۳۳ ساله باشگاه لیورپول انگلستان، روز پنجم مردادماه به‌صورت رسمی و با قراردادی سه ساله به الاتفاق عربستان سعودی پيوست تا شاگرد استیون جرارد، دیگر کاپیتان اسطوره‌ای و اسبق آنفیلدی‌ها شود. هافبک جنگنده تیم ملی انگلستان سالانه ۱۵ میلیون یورو از الاتفاق دریافت خواهد کرد و مدیران این باشگاه ۱۲ میلیون یورو نیز به لیورپول برای خرید هندرسون پرداخت کرده‌اند.

هافبک پرافتخار انگلیسی با ۷۴ بازی ملی، کسب لیگ قهرمانان، لیگ برتر، سوپرکاپ اروپا، جام باشگاه‌های جهان، جام حذفی، جام اتحادیه و جام خیریه را همراه با لیورپول در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

مدیران تیم الاتفاق همچنین در ۴۸ ساعت اخیر موسی دمبله، مهاجم نامدار فرانسوی را نیز استخدام کرده‌اند. دمبله که در باشگاه‌های لیون فرانسه، سلتیک اسکاتلند و اتلتیکو مادرید اسپانیا بازی کرده است و در فصل گذشته لوشامپیونه در تمامی ۲۸ بازی، پیراهن لیون را به تن کرد، به‌صورت رسمی قرارداد چهار ساله‌اش را با تیم اول شهر دمام امضا کرد. قرار است او به کرواسی سفر کند تا به جمع شاگردان استیون جرارد ملحق شود. امین یونس آلمانی و رابین کوایسون، مهاجم تیم ملی سوئد، دیگر ستارگان الاتفاق محسوب می‌شوند.

در همین حال، مالکوم فیلیپه سیلوا ده اولیویرا، وینگر برزیلی سابق بارسلونا و فصل گذشته زنیت نیز با قرارداد نجومی ۶۰ میلیون یورویی که شامل ۴۵ میلیون یورو قرارداد دائمی و ۱۵ میلیون یورو پاداش است، به الهلال عربستان سعودی پیوست. روزنامه الریاضیه در عربستان سعودی اعلام کرد که مالکوم ۲۶ ساله پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز معاینات پزشکی، قراردادش را تا سال ۲۰۲۶ با متمول‌های ریاض امضا کرده است.

مالکوم که در پست‌های وینگر چپ و راست و مهاجم نوک بازی می‌کند، پس از بازی در کورینتیانس برزیل، در سال ۲۰۱۶ به باشگاه بوردو فرانسه رفت. سپس با درخشش در فرانسه، با انتقالی گران‌قیمت و ۴۵ میلیون یورویی راهی بارسلونا شد و از سال ۲۰۱۹ نیز برای زنیت روسیه بازی کرد.

از سوی دیگر، لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی حالا آماده ورود یک فوق‌ستاره دیگر است. بر اساس گزارش خبرنگاران معتبر حوزه نقل‌وانتقالات، مارکو وراتی، هافبک طراح و پرافتخار تیم ملی ایتالیا که همراه با پاری‌سن‌ژرمن ۱۰ بار فاتح لوشامپیونه شده، در یک ‌قدمی ثبت قرارداد با الهلال عربستان سعودی است تا جمع کهکشانی‌های این باشگاه سعودی تکمیل شود.

مالکان قطری باشگاه پاریسی برای فروش هافبک ایتالیایی ۳۰ ساله این تیم، ۳۰ میلیون یورو درخواست کرده‌اند که با موافقت مدیران الهلال مواجه شده‌اند و اکنون پس از نهایی شدن جزئیات قرارداد شخصی وراتی با پرافتخارترین تیم قاره آسیا، قرار است از این ستاره در ریاض رونمایی شود.

این در حالی است که مدیران باشگاه لیورپول در لیگ برتر انگلستان قصد داشتند وراتی را جایگزین فابینیو کنند که در مسیر پیوستن به الاتحاد عربستان سعودی است، اما الهلالی‌ها با یک پاتک دیگر هافبک مطرح تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن را به سمت ریاض هدایت کرده‌اند. مبلغ انتقال احتمالی فابینیو به الاتحاد عربستان سعودی، ۴۰ میلیون یورو اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر اعجاب‌آور بعدی از شاهزاده‌های متمول سعودی این است که الهلالی‌ها با ادامه مذاکرات برای استخدام یک‌ساله کیلیان امباپه با مبلغ شگفت‌انگیز یک میلیارد یورو، در تلاش‌اند تا رویای جذب یکی از سه بازیکن برتر فعلی دنیای فوتبال را تحقق بخشند. اسکای‌اسپورت می‌گوید پاری‌سن‌ژرمن با پیشنهاد ۳۰۰ میلیون یورویی الهلال برای فروش امباپه موافق کرده است و اکنون تنها موافقت فوق‌ستاره فرانسوی برای دریافت ۷۰۰ میلیون یوروی خالص برای یک فصل بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی و ثبت رکورد گران‌ترین فوتبالیست تاریخ، باقی مانده است.

در همین حال، جالب است بدانیم که فهد بن‌‌سعد بن‌‌نافل، مالک الهلال، قصد دارد تا سادیو مانه، مهاجم سنگالی و نامدار باشگاه بایرن‌مونیخ را نیز که در حال پیوستن به النصر عربستان سعودی بود، هایجک کند و به ریاض ببرد. ستاره سنگالی مدت‌ها است که با النصر در حال مذاکره است و اکنون به نظر می‌رسد الهلال رقمی بالاتر از رقم پیشنهادی یاران رونالدو را به مانه پیشنهاد داده است.

پیش‌ازاین، ستارگانی همچون روبن نوس، کالیدو کولیبالی، سرگی میلینکویچ-ساویچ، موسی مارگا، ماتیاس پریرا و آندره کارییو به‌عنوان شاگردان نامدار خورخه ژسوس در الهلال معرفی شده بودند.

همچنین النصر عربستان سعودی با حضور ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو، مارسلو بروزوویچ، الکس تلس، سکو فوفانا، داوید اوسپینا و تالیسکا، در آستانه جذب اریک بایی، مدافع ساحل‌عاجی منچستریونایتد، قرار دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی اخیرا مالکیت چهار باشگاه برجسته این کشور به نام‌های النصر، الاتحاد، الهلال و الاهلی را به عهده گرفته است، در حالی که ۱۴ باشگاه دیگر لیگ این کشور هم بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته‌اند.

در کنار ستارگان یادشده، حضور روبرتو فرمینو، ادوار مندی، ازگیان الیوسکی و مودو بارو در الاهلی و کریم بنزما، انگولو کانته، مارسلو گروهه، احمد حجازی و ایگور کورونادو در الاتحاد، جذابیت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی را در فصل آتی چند برابر خواهد کرد؛ البته که مالکان متمول پنج باشگاه الهلال، النصر، الاتحاد، الاهلی و الاتفاق، همچنان برای کشاندن ستاره‌های بیشتری از فوتبال اروپا به باشگاه‌های خود تلاش می‌کنند.

بیشتر از فوتبال