نایب‌رئیس دومای روسیه می‌گوید پوتین با ۳۵ فرمانده واگنر دیدار کرد

«حادثه واگنر... بیشتر مبارزه‌ای از روی خودخواهی ولی با پوشش عدالت‌خواهی بود»

نائب رئیس دومای روسیه- Erfan Kouchari/Tasnim

پیتر تالستوی، نایب رئیس دومای فدراسیون روسیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره شورش گروه واگنر گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، «نه تنها با پریگوژین، بلکه با همه فرماندهان واگنر که شامل ۳۵ نفر می‌شود، ملاقات داشته است».

او با اشاره به اینکه «حادثه واگنر... بیشتر مبارزه‌ای از روی خودخواهی ولی در پوشش عدالت‌خواهی بود»، گفت که پوتین در ملاقات با فرماندهان گروه واگنر «دستاوردهای آن‌ها در عملیات‌های جنگی و کارهای قهرمانانه آن‌ها را ارزشمند» شمرد. او تاکید کرد که در این ملاقات «هشداری در کار نبود و نتایج خوبی به دست آمد».

تالستوی، نقش بلاروس و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور، را سازنده ارزیابی کرد و گفت که اختلاف‌ها به‌‌کلی برطرف شده است. او افزود: «رزمنده‌های واگنر در اردوگاه‌های خود مستقرند، فرماندهان آن‌ها، گروه‌ها را از نو شکل دادند، عده‌ای به مرخصی رفتند، تعدادی به کشورهای دیگر که قبلا آن جا کار می‌کردند، اعزام شدند‌‌؛ مثلا به آفریقا. تعدادی برای شرکت مستقیم در عملیات نظامی ویژه باقی ماندند، اما چیزی که از همه مهم‌تر است، دوری از اختلاف‌های داخلی ارتش است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایب رئیس دومای روسیه درباره جنگ در اوکراین گفت که «در واقع اوکراین با تجهیزات جنگی ناتو می‌جنگد و ناتو خیلی آشکارا بیان می‌کند که به مجهز کردن اوکراین ادامه خواهد داد».

تالستوی همچنین گفت که جنگ اوکراین جهان را تغییر خواهد داد و «دنیا بعد از این مسئله، به شکل دیگری خواهد بود و قطعا تغییر خواهد کرد و مخصوصا کشورهایی مثل چین، روسیه، ایران و ترکیه که در صحنه بین‌المللی به دنبال استقلال و حفظ عدالت‌اند، از چنین امکانی برخوردار خواهند شد.»

او همچنین در این مصاحبه غرب را متهم کرد که به اوکراین اجازه نداد با روسیه وارد مذاکره شود و «کشورهای غربی اصرار داشتند که اوکراین باید در میدان جنگ روسیه را شکست دهد».

تالستوی همچنین از توافق ایران و عربستان سعودی اظهار خوشحالی کرد و گفت: « ما رابطه خوبی، هم با ایران و هم با عربستان سعودی داریم. و خیلی خوشحالیم که ما، هر سه کشور، امروز در جلسه مجمع پشت یک میز بودیم.»

نایب رئیس دومای روسیه همچنین درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: «زلنسکی می‌تواند به ناتو ملحق شود، اما بدون اوکراین.»

بیشتر از جهان