چهار مامور نیروی انتظامی در سیستان‌وبلوچستان کشته شدند

فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان:«این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند و درس پشیمان‌کننده‌ای به تروریست‌ها خواهیم داد»

حمله مسلحانه به ماموران پلیس در جاده خاش به تفتان - تسنیم

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داده است که چهار مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، امروز یکشنبه اول مردادماه در جاده خاش به تفتان در استان سیستان‌وبلوچستان، در اثر حمله مسلحانه افرادی ناشناس کشته شده‌اند.

این خبرگزاری نوشته است: «در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس‌راه در محور خاش به تفتان، متاسفانه چهار نفر از ماموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.»

در ادامه این گزارش آمده است که حمله‌کنندگان مسلح پس از انجام عملیات علیه سرنشینان سمند ماموران نیروی انتظامی، به سرعت از محل متواری شدند.

استواریکم محمد رضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان‌یکم مهدی الله‌پور، چهار مامور گشت پلیس‌راه استان سیستان‌وبلوچستان بوده‌اند که در این حادثه جان باختند.

تسنیم می‌گوید پس از این ماجرا، تیم‌های تخصصی پلیس جمهوری اسلامی تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان آغاز کرده‌اند و فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که؛ «این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند و درس پشیمان‌کننده‌ای به تروریست‌ها خواهیم داد.»

حملات مسلحانه به نیروها و سربازان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در استان مرزی سیستان‌وبلوچستان، سابقه‌ای طولانی دارد و گروه‌های مسلحی که در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا و اروپا نیز قرار دارند و اغلب از خاک پاکستان وارد خاک ایران می‌شوند، بارها مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آخرین مورد، روز ۱۷ تیرماه گروه «جیش‌العدل» در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان که منجر به کشته شدن ۲ مامور نیروی انتظامی شده بود را بر عهده گرفت.

مولوی عبدالحمید، رهبر اهل سنت در این استان و امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان، این اتفاق را نیز مانند رخدادهای مسلحانه قبلی محکوم کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «حادثه حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان موجب تاسف و تالم شدید گردید. اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد، اعلام می‌دارم.»

همچنین روز ۲۸ خردادماه، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که نیروهای او از ورود یک گروه تروریستی مسلح به خاک ایران جلوگیری کرده‌اند و در جریان این درگیری، یک تن از اعضای گروه مسلح کشته و شماری هم زخمی شدند.

پیش از آن نیز در اثر حمله گروهی مسلح به یک پایگاه مرزبانی در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، طی شامگاه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، شش سرباز مرزبانی ایران جان خود را از دست دادند و یک سرباز نیز به‌شدت مجروح شد.

حملات سریالی که نشان می‌دهد مقام‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی باوجود ادعاهای فراوان، همچنان از تامین امنیت جانی ماموران و سربازان پلیس و مرزبانی در استان‌های مختلف ایران ناتوان‌اند.