تجلی «اصالت ایتالیایی» در مجموعه مد فاخر دولچه و گابانا

این رونمایی که بسیار فراتر از قدم زدن مدل‌ها روی سکوی نمایش بود، مانند یک اپرای باشکوه از ورودی خیابان‌های پیچ‌درپیچ شهر آغاز شد

هیچ پولک یا زرق‌وبرق اضافه‌ای در این مجموعه وجود نداشت،‌ هر چه بود تور و کرست بود و لباس‌های حجم‌دار-facebook/DolceGabbana

مجموعه مد فاخر دولچه و گابانا (Alta Moda) که در خیابان‌های آلبروبلو در قلب پولیا به نمایش درآمد، به‌وضوح نامه‌ای عاشقانه به جنوب ایتالیا بود.

به گزارش نشنال، استفانو گابانا، ساعاتی پیش از رونمایی از خط تولید آلتا مودا ۲۰۲۳ دولچه و گابانا در ایتالیا گفت: «اگر یک کلمه برای توصیف این مجموعه وجود داشته باشد، همانا اصالت است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مجموعه با یک گنجینه رنگ متشکل از سیاه، سفید و صورتی رژگونه‌ای، با حضور رگه‌های طلایی، قرمز، بنفش و آبی، انحراف چشمگیری از نمایش پرشور فانتزی و رنگی ۲۰۲۲ است که ژوئیه گذشته در سیسیل رونمایی شد.

این رونمایی که بسیار فراتر از قدم زدن مدل‌ها روی سکوی نمایش بود، مانند یک اپرای باشکوه، از ورودی خیابان‌های پیچ‌درپیچ شهر آغاز شد. شرکت‌کنندگان در آلبروبلو قدم زدند و با مردم شهر و صنعتگران و زنان ملاقات کردند و سرانجام راهی میدان اصلی آن شدند.

آلبروبلو که به‌ کلبه‌های سنگی سفیدکاری‌شده با سقف‌های مخروطی‌شکلش شهرت دارد، پس‌زمینه‌ای عالی برای این مجموعه بود؛ جشنی از هنر و مهارت دست‌ساز ایتالیایی.

هنگام شروع نمایش، صدایی اعلام کرد: «صنایع‌دستی باستانی هنوز در آلبروبلو با عشق به هنر و مهارت دست‌ساز انجام می‌شود؛ هیچ‌چیز مصنوعی در مورد آن وجود ندارد.»

نخستین لباسی که به نمایش درآمد، لباس مشکی شفافی با کلاهی مخروطی‌شکل و مشکی بود که از فرم سقف‌های آپولیا در پس‌زمینه الهام گرفته شده بود.

بعد از آن، ۸۶ لباس خیره‌کننده، یکی پس از دیگری، هنر ایتالیایی را به نمایش گذاشتند. شماری از مدل‌ها به‌ جای کیف‌دستی، سبدهای نان حمل می‌کردند و روسری‌های کلاسیک ایتالیایی بر سر داشتند.

همانطور که طراحان وعده داده بودند، هیچ پولک یا زرق‌وبرق اضافه‌ای در این مجموعه وجود نداشت. هر چه بود، تور و کرست بود و لباس‌های حجم‌دار.

نمایش با حضور نمادین مردم شهر در سکوی نمایش آغاز شد و با ادامه آن، افراد محلی بیشتری به جمعیت پیوستند و در مرحله‌ای نیز یک بز و یک الاغ را روی سکوی نمایش آوردند.

امیره الزهیر، مدل عربستانی، از مدل‌هایی بود که در این نمایش تئاترگونه یکی از سبک‌های آلتا مودای دولچه گابانا را معرفی کرد.

هلن میرن که در جشن افتتاحیه هم شرکت کرده بود، در ردیف اول به تماشا نشسته بود. مهمانان دیگر، از جمله کیم کارداشیان، کریستین بیل، کری واشنگتن و رزی هانتینگتون وایتلی، در جاهای خود در ردیف اول در میدان اصلی شهر نشستند و از نزدیک شاهد هنرنمایی‌ای کاملا ایتالیایی در بالاترین سطح هنر دوخت‌و‌دوز و خوش‌پوشی بودند.

بیشتر از مُد و زیبایی