یکی از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان هنگام فرار به افغانستان بازداشت شد

عبدالباسط چودری درخصوص یک پرونده جنایی تحت نظر است

عبدالباسط چودری در بازداشت پلیس پاکستان است-رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های پاکستانی، روز جمعه ۱۶ تیر، گزارش دادند که عبدالباسط چودری، از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، در حالی که تلاش می‌کرد از طریق مرز تورخم به افغانستان فرار کند، به دست نیروهای اداره تحقیقات فدرال بازداشت شد.

منابع آگاه در اداره تحقیقات فدرال پاکستان گفتند که عبدالباسط چودری قصد داشت از طریق افغانستان، به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند. هرچند درباره اتهام این مقام حزب تحریک انصاف هنوز اطلاعی در دست نیست، اما اخیرا دستگاه قضایی پاکستان، عمران خان و شماری از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف را که در دولت عمران خان در مسندهای مهمی کار کردند، به فساد و اختلاس متهم کرده و برای آنان پرونده تشکیل داده است.

آج نیوز، رسانه پاکستانی، در گزارشی نوشت که عبدالباسط چودری ممنوع‌الخروج بوده و درخصوص یک پرونده جنایی‌، تحت نظر است. این رسانه افزود که چودری پیش از اقدام به فرار‌، مقدمات سفرش به اروپا را مهیا کرده بود.

عبدالباسط چودری فعلا در بازداشت پلیس پاکستان است و اداره تحقیقات فدرال روی پرونده و اتهامات او کار می‌کند.

در یک سال اخیر و پس از کنار رفتن عمران خان از مسند نخست‌وزیری پاکستان، تنش میان حزب تحریک انصاف و دولت این کشور به رهبری شهباز شریف، به‌صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنش‌ها با بازداشت عمران خان در شهریور امسال، به اعتراضات خشونت‌بار منجر شد. عمران خان در ۱۹ شهریور به دست پلیس پاکستان در مجتمع قضایی اسلام‌آباد بازداشت و برای دو روز زندانی شد. عمران خان و همسرش، بشرا بی‌بی، به مشارکت در یک پرونده فساد و اختلاس متهم‌اند و تاکنون چندین بار برای پاسخگویی در دادگاه حاضر شده‌اند.

پلیس پاکستان پس از بازداشت عمران خان که موجی از اعتراضات خشونت‌بار را به همراه داشت، به بازداشت شماری دیگر از رهبران حزب تحریک انصاف اقدام کرد. عمران خان که به‌طور بی‌سابقه‌ای از ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان انتقاد کرده بود، پس از آزادی از زندان از سوی نهادهای دولتی پاکستان به سازماندهی و تلاش برای بی‌ثباتی در پاکستان متهم شد.

در مقابل، عمران خان هم دولت شهباز شریف را به این‌که تلاش می‌کند او را از مسیر رقابت سیاسی حذف کند تا در انتخابات آینده پاکستان رقیبی نداشته باشد، متهم کرد. عمران خان مدعی است که در انتخابات آینده پاکستان، به قدرت بازمی‌گردد.

تشکیل پرونده برای بسیاری از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف در نهادهای قضایی پاکستان، باعث شد تا شماری از آنان از این حزب کناره‌گیری کنند و شماری دیگر از پاکستان خارج شوند. بااین‌حال، عمران خان هنوز در پاکستان حضور دارد و مدعی است که برای انتخابات آینده پاکستان آماده می‌شود.

بیشتر از جهان