دست‌کم سه فلسطینی در حمله اسرائیل به اردوگاه جنین کشته شدند

وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید «زیرساخت تروریستی» را در جنین هدف گرفته است

ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه مواضعی را در شهر جنین در کرانه باختری هدف قرار داد. به گزارش تایمز اسرائیل، در جریان این حمله‌ها که «اقدام گسترده علیه ترور در کرانه باختری» خوانده شده و تمرکز آن بر اردوگاه جنین بوده است، دست‌کم سه فلسطینی کشته شدند.

اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری قرار دارد. وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید درحالی که «تروریست‌ها به غیرنظامیان آسیب می‌زنند و از اردوگاه جنین برای پنهان شدن استفاده می‌کنند، اسرائیل ساکت نمی‌ماند».

گردان جنین که یک چتر نظامی شامل مردان مسلح از گروه‌های فلسطینی فتح، حماس و جهاد اسلامی است در بیانیه‌ای گفت: «تا آخرین نفس و گلوله می‌جنگیم و از همه شاخه‌ها و گروه‌های نظامی متحد عمل خواهیم کرد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها فلسطینی مسلح که صورت‌های خود را پوشانده‌اند به منطقه اعزام شده‌اند.

احمد زکی، یکی از ساکنان این اردوگاه به سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت که ستون‌هایی از خودروهای زرهی اسرائیلی از خیابان‌های مختلف وارد اردوگاه جنین شده‌اند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی تعداد کشته‌ها را دست‌کم سه نفر و تعداد زخمی‌ها را دست‌کم ۱۳ نفر اعلام کرده است. وضعیت سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی زمینی اسرائیل از مسیرهای متعدد وارد این اردوگاه شده است.

ارتش اسرائیل این حمله‌ها را اقدامی علیه ترور توصیف و آن را تایید کرده است. ارتش اسرائیل می‌گوید علیه «زیرساخت ترور» در جنین عملیات انجام داده است.

سرویس جهانی بی‌بی‌سی می‌گوید این عملیات با حمله‌های هوایی متعدد آغاز شده است و دود ناشی از انفجار بر فراز مناطق مسکونی قابل مشاهده است.

یک مقام عالی‌رتبه دولت اسرائیل در گفت‌و‌گو با کان، هدف از این حمله گسترده را پایان دادن به نقش جنین به عنوان «میعادگاه ترور» عنوان کرد و گفت تا زمانی که لازم باشد این عملیات ادامه پیدا می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنش‌ها بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه باختری در یک‌ سال و نیم اخیر افزایش یافته است.

از آغاز سال جاری در جریان حمله‌های گروه‌های فلسطینی در اسرائیل و کرانه باختری ۴۸ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، ارتش اسرائیل در حمله ماه گذشته به این اردوگاه که با استفاده از هلی‌کوپتر انجام شد، دست‌کم شش فلسطینی را کشت و هفت سرباز اسرائیلی و نیروی مرزی نیز مجروح  شدند.

بیشتر از جهان