دونالد ترامپ؛ تنها رئیس‌جمهوری زنده آمریکا که از نوادگان برده‌داران نیست

در میان ۱۰۰ رهبر سیاسی ایالات متحده از جمله باراک اوباما، تنها ترامپ است که از نسل برده‌داران محسوب نمی‌شود

مجله اینترنتی اینسایدر پیپر روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن (ششم تیر) در گزارشی نوشت که در میان روسای‌جمهور فعلی و سابق ایالات متحده، تنها دونالد ترامپ است که از نوادگان برده‌دارها به شمار نمی‌رود.

این گزارش به خبری از رویترز اشاره می‌کند که بر اساس آن، شجره‌نامه رهبران آمریکا تا اعضای یکصدوهفدهمین کنگره بررسی و با مقایسه سابقه خانوادگی آن‌ها فاش شده است که اجداد پنج رئیس‌جمهوری زنده، دو قاضی دیوان عالی، ۱۱ فرماندار و ۱۰۰ عضو کنگره زمانی برده‌دار بودند.

بر اساس این بررسی، به غیر از دونالد ترامپ، نسب سایر روسای‌جمهوری شناخته‌شده‌ ایالات متحده آمریکا از جمله جو بایدن، جیمی کارتر، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و باراک اوباما همگی به افرادی می‌رسد که سیاه‌پوستان را به بردگی می‌گرفتند. در این میان، پیوند اوباما با این موضوع را می‌توان در تبار مادر سفیدپوست او ردیابی کرد.

در میان این رهبران سیاسی آمریکا، تنها دونالد ترامپ است که از نسل برده‌داران محسوب نمی‌شود؛ زیرا خانواده او تا پس از لغو برده‌داری وارد ایالات متحده نشده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر چهره‌های برجسته‌ای که پیوند اجدادی آن‌ها با برده‌داری شناسایی شده است، می‌توان به سناتورهایی چون میچ مک‌کانل از کنتاکی، لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، تام کاتن از آرکانزاس و جیمز لنکفورد از اوکلاهاما اشاره کرد. نام سناتورهای دیگری از جمله الیزابت وارن از ماساچوست، تامی داکورت از ایلینوی، جین شاهین و مگی حسن، هر دو نماینده نیوهمپشایر، هم در این گروه دیده می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است از میان اعضای مرتبط با دادگاه عالی، فقط قاضی امی کنی برت و نیل گورساچ اجدادی برده‌دار داشته‌اند.

 از سوی دیگر، گزارش اخیر واشنگتن‌پست فاش می‌کند که اجداد قاضی کتانجی براون جکسون تحت بردگی قرار گرفته‌اند، در حالی که همسر او، پاتریک جکسون، اجدادی برده‌دار داشته است.

این گزارش در زمانی منتشر می‌شود که ایالات متحده در بحثی گسترده‌ در مورد تاثیر پایدار برده‌داری و درخواست غرامت در این زمینه درگیر است. در ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا که به‌شدت به ایدئولوژی‌های حزب دموکرات تمایل دارند، برای بررسی برنامه غرامت برده‌داری تلاش‌هایی در جریان است.

 فاکس‌نیوز گزارش داده که کالیفرنیا تحقیقات رسمی را در مورد این موضوع آغاز کرده است. یک کارگروه ویژه در این ایالت ماه مه توصیه کرد به ساکنان سیاه‌پوست واجد شرایط تا سقف ۱.۲ میلیون دلار غرامت پرداخت شود. با این حال، این پیشنهاد حتی درون حزب دموکرات کالیفرنیا هم با مقاومت روبرو شد و از نظر عده‌ای، توصیه‌ای رادیکال تلقی می‌شود.

بیشتر از جهان