ترامپ در واکنش به فایل صوتی سی‌ان‌ان: درباره حمله به ایران بلوف زدم، سندی نبود

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، تنها کاغذها را بالا می‌بردم و درباره آنها حرف می‌زدم اما هیچ سندی در کار نبود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره انتشار گزارش دیگری در سی‌ان‌ان که این‌بار همراه با فایل صوتی منتشر شد تا ادعای پیشین این خبرگزاری درباره اظهارات او در جلسه‌ای در تابستان ۲۰۲۱ مورد «حمله احتمالی به ایران» را ثابت کند، گفت که «تنها به‌طور اتفاقی اوراق را ورق می‌زد و سندی در کار نبوده است».

در این فایل صوتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، صدای ترامپ به‌گوش می‌رسد که درباره حمله به ایران و مارک میلی صحبت می‌کند و می‌گوید که می‌توانسته این اسناد را از حالت محرمانه خارج کند اما نمی‌تواند.

سی‌ان‌ان که پیش‌تر هم گزارشی درباره این فایل صوتی منتشر کرده بود، می‌گوید که ترامپ در این فایل به نگهداری اسناد محرمانه و «سندی» درباره حمله احتمالی به ایران اشاره می‌کند.

ترامپ هم اکنون با ۳۷ مورد اتهامی درباره نگهداری از اسناد محرمانه مواجه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما او روز سه‌شنبه به ای‌بی‌سی نیوز گفت که تنها کاغذ‌ها را ورق می‌زد و بلوف زده است. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که «تنها کاغذها را بالا می‌بردم و درباره آنها حرف می‌زدم اما هیچ سندی در کار نبود.»

او پیش‌تر هم گفته بود تنها برخی اوراق و بریده روزنامه‌ها را نگهداری می‌کرده و برخلاف ادعا‌ها، آنها اسناد محرمانه نبوده‌اند.

ترامپ ۷۷ ساله که در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا هم نامزد شده است، می‌گوید که در جریان جلسه مورد اشاره سی‌ان‌ان در جولای ۲۰۲۱ با نویسندگان زندگی‌نامه‌اش، بلوف می‌زده است.

در این فایل صوتی صدای به هم خوردن کاغذ‌ها شنیده می‌شود و اکنون ترامپ تاکید دارد که آنها سند محرمانه نبوده‌اند.

دونالد ترامپ تاکید دارد که تلاش‌ها برای دادگاهی کردن مکرر او و اصرار بر اینکه او از اسناد محرمانه نگهداری می‌کرده است، اقدامی با انگیزه سیاسی برای به حاشیه راندن او در انتخابات است.

با این حال او همچنان در نظرسنجی‌ها محبوب‌ترین نامزد جمهوری‌خواهان به‌شمار می‌رود و حتی نرخ محبوبیت او پس از دادگاه‌های اخیر افزایش یافته است.

بیشتر از جهان