بنزما در مورد الاتحاد: از حضور در این باشگاه شگفت‌انگیز هیجان‌زده‌ام

کریم بنزما در حال گذراندن معاینه‌های پزشکی در مادرید است و پس از ‏آن، به قدیمی‌ترین باشگاه ورزشی عربستان سعودی خواهد پیوست

کریم بنزما، فوتبالیست مطرح فرانسوی و دارنده فعلی توپ طلای فیفا، گفت از پیوستن به باشگاه «شگفت‌انگیز» الاتحاد عربستان سعودی بسیار هیجان‌زده است.

به گزارش العربیه، این مهاجم، که پس از امضای قرارداد با باشگاه الاتحاد به جدیدترین ستاره فوتبال عربستان سعودی تبدیل شده، در حال گذراندن معاینه‌های پزشکی در مادرید است و پس از آن، به قدیمی‌ترین باشگاه ورزشی عربستان که در جده مستقر است خواهد پیوست.

بنزما با انتشار بیانیه‌ای درباره حضورش در باشگاه الاتحاد نوشت: «برای تجربه کردن لیگ فوتبال جدیدی، در کشوری دیگر، هیجان‌زده‌ام. باشگاه الاتحاد تاریخ شگفت‌انگیزی دارد. این تیم هواداران فوق‌العاده پرشور و جاه‌طلبی‌های بزرگی در فوتبال دارد و می‌خواهد پس از قهرمانی در لیگ، در آسیا نیز بدرخشد.»

بنزما در ادامه این بیانیه چنین نوشت: «خوش‌شانس بودم که در دوران فعالیت حرفه‌ای‌ام به چیزهای شگفت‌انگیزی دست یافتم. به هر آنچه در اسپانیا و اروپا می‌توانستم رسیدم و اکنون احساس می‌کنم زمان مناسبی برای چالشی جدید است. هر بار که به عربستان سعودی سفر کرده‌ام، گرما و محبت هواداران و مردم را احساس کرده‌ام. حالا هم مشتاقانه منتظر پیوستن به هم‌تیمی‌های جدیدم هستم تا همراه با هم، این باشگاه شگفت‌انگیز و فوتبال عربستان را به سطوح جدیدی برسانیم.»

کریم بنزما، که پس از ۱۴ سال حضور در باشگاه رئال مادرید و ۶۴۸ بازی برای این باشگاه اسپانیا را ترک می‌کند، با هم‌تیمی سابق خود در مادرید، یعنی کریستیانو رونالدو، نیز رودررو خواهد شد که ژانویه سال جاری میلادی به النصر پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در اولین مصاحبه خود به عنوان بازیکن باشگاه الاتحاد گفت: «بی‌صبرانه منتظر شروع تمرین و زندگی جدیدم هستم. من برای کسب جام، گلزنی، نشان دادن استعدادم، و جلب رضایت هواداران و باشگاه الاتحاد و همچنین مسئولان عربستانی تلاش خواهم کرد. باور دارم که لیگ عربستان لیگ خوبی است و بازیکنان توانای زیادی در آن حضور دارند. کریستیانو رونالدو در حال حاضر آنجاست و حضورش نشان می‌دهد عربستان سعودی در حال پیشرفت است. من اینجا هستم تا مثل اروپا برنده شوم. برای دیدن شما در جده شور و هیجان زیادی دارم.»

ورود بنزما به باشگاه الاتحاد اثرگذارترین انتقال تاریخ بازیکن در این تیم تا کنون محسوب می‌شود. این رخداد، همچنین، گام بزرگ دیگری در مسیر لیگ حرفه‌ای عربستان برای تبدیل شدن به یکی از مقصدهای مهم فوتبال برای بهترین بازیکنان جهان است.

کریم بنزما یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال جهان محسوب می‌شود که همراه با باشگاه رئال مادرید ۲۴ جام، از جمله چهار قهرمانی لالیگا، سه قهرمانی کوپا دل ری (مسابقات سالانه فوتبال بین تیم‌های اسپانیایی)، و پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در عین‌حال او، پس از کریستیانو رونالدو، دومین گلزن برتر باشگاه رئال مادرید است. این ملی‌پوش فرانسوی در همچنین با ۹۷ بازی ملی، به‌عنوان بهترین بازیکن سال یوفا به حساب می‌آید.

در جریان عقد قرارداد رسمی کریم بنزما با باشگاه الاتحاد، انمار بن عبدالله الحائلی، رئیس این باشگاه گفت: «امضای قرارداد با دارنده توپ طلا نقطه عطفی تاریخی برای این باشگاه ویژه است. کریم نماد فوتبال جهانی است، می‌دانیم که همه نگاه‌ها به او خواهد بود و بی‌صبرانه منتظر دیدن او با پیراهن شماره ۹ باشگاه الاتحاد در فصل آینده هستیم. او به لیگ باشگاهی و بسیار رقابتی در کشوری می‌پیوندد که بلندپروازی‌های بزرگی در داخل و خارج از زمین فوتبال دارد.»

او در ادامه با اشاره به الگوسازی برای نسل جوان عربستان سعودی تاکید کرد: «داشتن بازیکنی مثل کریم بنزما اثر ورزشی چشمگیری بر نسل جوان خواهد داشت. طرفداران او شروع به پوشیدن پیراهن کریم خواهند کرد و سعی خواهند کرد مانند او در زمین بدرخشند. به شما اطمینان می‌دهم لحظاتی بسیار زیبا و تاریخی در پیش است.»

امضای قرارداد باشگاه الاتحاد با کریم بنزما، که او را یکی از برترین و باهوش‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیا می‌دانند، به لیگ در حال رشد عربستان سعودی کمک می‌کند چشم‌انداز بلندمدت خود برای فوتبال در آن کشور را ادامه دهد و قابلیت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان را به حداکثر برساند.

بیشتر از فوتبال