سانحه ریلی مرگبار هند؛ بیش از ۱۰۰ جسد ناشناس در سردخانه‌ها باقی مانده‌اند

قطارهایی که در اودیشا با یکدیگر برخورد کردند، مسافرانی از چندین ایالت هند داشتند

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد که پس از کشته شدن ۲۷۵ نفر در مرگبارترین سانحه ریلی در بیش از دو دهه اخیر، مقام‌های هندی از خانواده‌ها درخواست کردند به شناسایی بیش از ۱۰۰ جسد با هویت نامشخص که در بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند، کمک کنند.

فاجعه روز جمعه در نزدیکی منطقه بالاسوره در ایالت شرقی اودیشا زمانی رخ داد که یک قطار مسافربری به یک قطار باری برخورد کرد، سپس از روی ریل پرتاب شد و به قطار مسافری دیگری که در جهت مخالف در حال حرکت بود، اصابت کرد.

این سانحه ریلی علاوه بر آمار بالای کشته‌شدگان، حدود ۹۰۰ زخمی نیز به همراه داشت. در همین حال، پیش‌بینی‌ می‌شود که ممکن است با وخامت حال مجروحان و بررسی‌های بیشتر در محل حادثه، تعداد جان‌باختگان از عدد ۲۷۵ فراتر برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام ارشد وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تا عصر روز دوشنبه حدود ۱۰۰ جسد هنوز شناسایی نشده بودند. بیجی کومار موهاپاترا، مدیر بهداشت ایالت اودیشا، گفت که مقام‌ها در تلاش‌اند که با تهیه ظروف یخی به حفظ اجساد برای مدت بیشتری کمک کنند.

او افزود: «تا زمانی که این اجساد فاقد هویت، شناسایی نشوند، نمی‌توان کالبدشکافی انجام داد.» به گفته این مقام بهداشتی هند،‌ بر اساس مقررات ایالت اودیشا، تا ۹۶ ساعت نمی‌توان کالبد شکافی روی جسدی انجام داد که از طرف بستگانش شناسایی نشده است.

گزارش‌ها از اودیشا حاکی از آن است که در بزرگ‌ترین بیمارستان پایتخت، صفحه‌های تلویزیونی بزرگی تصاویر کشته‌شدگان را برای کمک به خانواده‌های مستاصل نمایش می‌دهند.

یک مقام ارشد پلیس به رویترز گفت که فهرست دقیقی از ویژگی‌های هر جسد تهیه شده است، اما بستگان می‌توانند ابتدا عکس‌های عزیزان گمشده‌شان را مشاهده کنند تا شاید به شناسایی زودتر آن‌ها منجر شود؛ هر چند این عکس‌ها وحشتناک توصیف شده است.

این مقام پلیس افزود: «قطارهایی که با یکدیگر برخورد کردند، مسافرانی از چندین ایالت داشتند. بنابراین مقام‌هایی از هفت ایالت در بالاسوره حاضر شدند تا به مردم کمک کنند اجساد را بگیرند و جان‌باختگان را به شهرشان منتقل کنند.»

مقام‌های هند اعلام کرده‌اند که بررسی‌های جامعی را درباره علت وقوع این تصادف انجام خواهند داد. همچنین نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند،‌ گفته است که شدیدترین مجازات را برای مسببین در نظر خواهد گرفت. او همچنین در بازدید از محل تصادف قطارها وعده داد که از خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان مراقبت لازم به عمل بیاید.

به دنبال تلاش‌های شبانه‌روزی برای نجات بازماندگان و پاکسازی محل و تعمیر مسیر، قطارها از یکشنبه شب در آن خط دوباره شروع به حرکت کردند.

به گفته مقام‌های هند، این سانحه ریلی به مرگبارترین تصادف این کشور در بیش از دو دهه اخیر تبدیل شده است. پیش از این، مرگبارترین حادثه ریلی هند در سال ۱۹۸۱ رخ داده بود. در آن زمان، قطاری در ایالت بیهار از روی پل به داخل رودخانه سقوط کرد و حدود ۸۰۰ نفر کشته شدند. یکی دیگر از این سوانح مرگبار ریلی در آگوست سال ۱۹۹۵ اتفاق افتاد که در جریان برخورد دو قطار مسافربری با یکدیگر، ۳۵۸ تن جان خود را از دست دادند.

بیشتر از جهان