نماینده مجلس: چهار شهر یک تخت بیمارستانی ندارند، بعد برای اندونزی بیمارستان می‌سازید؟

معین‌الدین سعیدی از وعده ابراهیم رئیسی برای ساخت ۱۲ بیمارستان در اندونزی انتقاد کرد

معین‌الدین سعیدی: در شرایطی که شهرستان‌های قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد حتی یک تخت بیمارستانی ندارند، رئیس‌جمهوری ساخت ۱۲ بیمارستان در اندونزی را وعده می‌دهدــ برنا

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس، با انتقاد از قول ابراهیم رئیسی برای ساخت ۱۲ بیمارستان در اندونزی خاطرنشان کرد در شرایطی که چهار شهرستان قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد حتی یک تخت بیمارستانی ندارند، رئیس‌جمهوری در اندونزی ساخت ۱۲ بیمارستان را وعده می‌دهد و بنابراین باید گفت که «آقای رئیسی! به کجا چنین شتابان؟ اول دردهای بی‌پایان مردم سیستان و بلوچستان را ببینید، بعد به فکر مردم اندونزی باشید».

سعیدی طی یک تذکر شفاهی در نشست علنی روز یکشنبه ۷ خرداد مجلس گفت: «به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم برای تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک و ساخت بیمارستان دشتیاری بزرگ به‌فوریت اقدام کند.»

روز شنبه در گزارشی اعلام شد که دادگستری تهران افتتاح بیمارستانی ناایمن به دست ابراهیم رئیسی را تایید کرده است. بر اساس این گزارش، کلینیک یک‌هزار تختخوابی مهدی در تهران در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد. این کلینیک اسفند ۱۴۰۱ با حضور ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیسی، پیش‌تر در آبان ۱۴۰۱ از این پروژه بازدید کرد و این پروژه را که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود، به نام دولت رئیسی سند زد و گفت: «سبک و سلوک دولت سیزدهم کار میدانی و جهادی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، علاوه بر این بیمارستان، نام هشت بیمارستان دیگر نیز در فهرست ۴۵ ساختمان ناایمن پایتخت به چشم می‌خورد؛ بیمارستان رسول اکرم، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان لولاگر، بیمارستان طرفه، بیمارستان سینا، بیمارستان بوعلی، بیمارستان شهدای یافت‌آباد و بیمارستان فیاض‌بخش از جمله این بیمارستان‌ها بوده‌اند.

معین‌الدین سعیدی در ادامه انتقادهایش از ابراهیم رئیسی، به موضوع فیلترینگ اینستاگرام و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: «بستن پلتفرم‌های فضای مجازی در شرایط پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ بود. اکنون با گذر از آن شرایط، ادامه محدودیت‌ها به چه معنا است؟ ضمن آنکه گردش مالی ۵۰ هزار میلیاردی فیلترشکن‌ها یک فاجعه و دهن‌کجی به مردم است. نمی‌شود شما به عنوان رئیس‌جمهوری و من به عنوان نماینده دنبال تیک آبی اینستاگرام باشیم و ملت را از کسب‌وکار مجازی خود محروم کنیم.»

او در ادامه، با تذکر به ابراهیم رئیسی بر مبنای اصل ۹ قانون اساسی، از او خواست برای رفع محدودیت از پلتفرم‌های مجازی به قید فوریت اقدام کند.