۹ مصدوم در پی انفجار رآکتور مواد شیمیایی در شهرک صنعتی اشتهارد

انفجار و آتش‌سوزی به‌طور مرتب از اشتهارد و به‌ویژه شهرک‌های صنعتی این شهرستان در ماه‌ها و سال‌های گذشته گزارش شده است

انفجار و آتش‌سوزی در شهرک صنعتی اشتهارد - Iribnews

انفجار رآکتور مواد شیمایی در شهرک صنعتی اشتهارد در روز سه‌شنبه ۲ خرداد (۲۳ مه)‌، ۹ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان البرز، درباره این انفجار گفت: «گزارش آتش‌سوزی مبنی بر انفجار رآکتور مواد شیمیایی، به مرکز کنترل و هماهنگی (EOC) گزارش شد. بلافاصله، تیم جست‌وجو جمعیت هلال‌احمر در محل حادثه در شهرستان اشتهارد، مرز استان‌های البرز و قزوین، برای امدادرسانی حاضر شدند. طبق گزارش سازمان اورژانس، ۹ نفر در این حادثه مصدوم شدند.»

این مقام مسئول اطلاعات بیشتری درباره علل این انفجار در شهرک صنعتی اشتهارد ارائه نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خلفی همچنین افزود: «اطلاع‌رسانی به تیم‌های عملیاتی استان البرز و قزوین در خصوص تامین تجهیزات و پوشش مناسب برای انجام عملیات در صورت نیاز به حضور در محل حادثه، اعلام شده است.»

انفجار و آتش‌سوزی به‌طور مرتب از اشتهارد و به‌ویژه شهرک‌های صنعتی این شهرستان در ماه‌ها و سال‌های گذشته گزارش شده است.

هفته گذشته، آتش‌سوزی در مرکز گاز «ال‌پی‌جی» اشتهارد به کشته شدن ۲ نفر  و مجروح شدن یک نفر دیگر منجر شد. سال گذشته، نیز آتش‌سوزی در انبار مواد اولیه یک شرکت ساخت مواد پلاستیکی در شهرک کوثر اشتهار سبب مصدومیت یک کارگر ۲۰ ساله و خسارات مادی فراوان شد. در سال ۱۴۰۰، نیز انفجار و آتش‌سوزی در شهرک صنعتی اشتهارد گزارش شده بود.

وضع ایمنی در محیط کار در فضای کسب و کار ایران بحرانی است. انجمن متخصصان بهداشت حرفه‌ای ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سالانه به‌طور میانگین ۱۳هزار حادثه ناشی از کار در ایران رخ می‌دهد که ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ مورد آن به فوت منجر می‌شود.

شهرستان اشتهارد دارای ۲ شهرک صنعتی با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی-صنعتی است. این شهرستان در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج، مرکز استان البرز، واقع است.

بیشتر از جهان