پپ فقط جام می‌خواهد؛ تحقیر تاریخی مادریدی‌ها در منچستر

شاهزاده اماراتی که با خرید من‌سیتی و صرف هزینه‌های هنگفت برای جذب ستارگان، این باشگاه را از هیچ به همه‌چیز رساند، حالا رویای اصلی خود را بیش از هر زمان در دسترس می‌بیند

خوشحالی بازیکنان من‌سیتی از برد مقابل رئال - AFP

تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و رئال مادرید، شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ و در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف هم رفتند که در پایان، شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند با پیروزی قاطع ۴ بر صفر به فینال برسند.

در این مسابقه تماشایی، برناردو سیلوا دوبار و مانوئل آکانجی و خولیان آلوارز، هرکدام یک‌بار دروازه تیبو کورتوا را باز کردند تا با توجه به نتیجه مساوی یک‌-یک در بازی رفت، منچسترسیتی در مجموع با نتیجه تحقیرآمیز ۵-۱ بتواند پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا و مدافع عنوان قهرمانی را کنار بگذارد.

جوزپ گواردیولا سالا که پس از پیروزی شب گذشته، به‌عنوان سریع‌ترین سرمربی که به رکورد ۱۰۰ برد در لیگ قهرمانان رسیده شناخته می‌شود، مقابل خبرنگاران گفت: «چهار قهرمانی متوالی در جام اتحادیه انگلیس؛ این یعنی سطح این تیم منچسترسیتی. یک جزئیات باورنکردنی از تیم ما وجود دارد، که بازیکنانم بسیار متواضع‌اند و هر رقابتی را خیلی جدی می‌گیرند. درست قبل از رفتن به زمین با بازیکنان صحبت کردم و گفتم آیا می‌خواهید مقابل اینتر بازی نکنید؟ اگر ۹۰ دقیقه بازی کنید و فکر کنید می‌خواهید مقابل اینتر بازی کنید، رئال مادرید را شکست خواهید داد. آن‌ها با این روحیه بازی کردند.»

او که حالا تنها مربی تاریخ محسوب می‌شود که در سه فصل مختلف رئال مادرید را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرده، در ادامه در تمجید از کیفیت بالای برناردو سیلوا گفت «او یکی از بهترین بازیکنانی است که در عمرم دیده‌ام» و سپس به توضیح درباره احتمال کسب سه‌گانه مهم فوتبالی در فصل پیش رو پرداخت: «اجازه دهید من دو بازی را اول ببرم. لیگ برتر، ما نزدیک‌ایم! ما در فینال‌ جام حذفی با همشهری خود و در فینال لیگ قهرمانان، مقابل یک تیم ایتالیایی بازی می‌کنیم. ما در این سطح‌ایم یعنی بازیکنان می‌توانند در مورد آن فکر کنند و آن را تجسم کنند. آن‌ها این احساس را دارند که ما سه بازی دیگر فاصله داریم.»

برناردو سیلوا نیز در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی، فاش کرد که در این فصل چند بار مسابقات اینتر را تماشا کرده و انتظار بازی سختی را دارد: « من دیروز بازی را تماشا کردم و اینتر تیمی بسیار سازمان‌یافته است. من بازی‌های آن‌ها مقابل بارسلونا در مرحله گروهی و بایرن مونیخ و بنفیکا را نیز تماشا کردم و آن‌ها بسیار قوی به نظر می‌رسند. از نظر دفاعی بسیار سازماندهی شده و در ضد حملات سریع‌اند. ضربات ایستگاهی را به خوبی می‌زنند. سخت خواهد بود، اما ما تلاش خواهیم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آن‌سو، کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، بعد از شکست سنگین مقابل سیتی به دفاع از شاگردانش پرداخت: « این شکست خیلی دردناک بود. آنها کاملا برتر از ما بودند و چاره‌ای جز قبول شکست و فکر کردن به فصل آینده نداریم. البته از این اتفاقات و شکست‌ها در فوتبال رخ می‌دهد و طبیعی است. ما باید از این شکست‌ها درس بگیریم. رسیدن به نیمه نهایی چمپیونزلیگ خود یک موفقیت است. ما در این مرحله به تیمی باختیم که کیفیت و قدرت بیشتری داشت. سال گذشته ما تیم برتر بودیم و امسال آنها برتر بودند و پیروز شدند. این بازیکنان همان‌هایی‌اند که فصل گذشته سیتی را شکست دادند و قهرمان چمپیونزلیگ شدند. آنها شایسته احترام‌اند. ما مجبور نیستیم درام بسازیم. این تیم در این فصل بسیار خوب عمل کرد و فصل آینده آن را تکرار خواهد کرد.»

مربی پرافتخار ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا، همچنین ضمن تاکید بر اینکه سال آینده نیز روی نیمکت رئال مادرید حضور خواهد داشت، کیفیت تیم من‌سیتی را ستود و آن‌ها را «قهرمان قطعی» این فصل لیگ قهرمانان اروپا نامید.

حالا شیخ منصوربن زاید آل نهیان، شاهزاده اماراتی و نایب‌رئیس مجلس وزیران در امارات متحده عربی که با خرید من‌سیتی در سال ۲۰۰۸ و صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید ستارگان دنیای فوتبال، این باشگاه را از هیچ به همه‌چیز رسانده است، رویای اصلی خود که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست را بیش از هر زمانی در دسترس می‌بیند؛ طی مسابقه فینال در تاریخ ۲۰ خردادماه در استانبول ترکیه مقابل اینتر ایتالیا، که بعید است از شانس چندانی برای شکست شاگردان پپ برخوردار باشد.

برای ترسیم پروژه بزرگی که شیخ منصور شروع کرد و در آخرین گام به شکست تاریخی مادریدی‌ها ختم شد، باید گفت که تعداد قهرمانی‌های رئال مادرید در لیگ قهرمانان، از تعداد حضور منچسترسیتی در این جام بیشتر است.

بیشتر از فوتبال