میلان زیر شلاق انتقادها بعد از شکست اروپایی

شاگردان پیولی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با دو گل مغلوب همشهری خود، اینتر، شدند

الساندرو باستونی مدافع اینتر در مقابل براهیم دیاز- Marco BERTORELLO / AFP

نیمه‌‌نهایی تمام‌ایتالیایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری دو بر صفر اینتر مقابل میلان به پایان رسید و شاگردان سیمونه اینزاگی در آستانه صعود به فینال قرار دارند. اینتر با هماهنگی و اشتیاق بیشتری شروع کرد و در ۱۱ دقیقه نخست با ژکو و مخیتاریان به گل رسید. آن‌ها می‌توانستند قبل از رختکن، به گل سوم هم برسند. میلان نیمه دوم را با شرایط بهتری شروع کرد، ولی نتوانست فاصله را کم کند.

رافائل لیائو، ستاره میلان، چند روز قبل از این بازی حساس مصدوم شد و نتوانست به زمین برود. خبر بد دیگر برای میلان مصدومیت اسماعیل بن‌ناصر در نیمه اول بود که مجبور به تعویض شد. بعد از بازی گفته شد که این هافبک الجزایری برای درمان مصدومیت زانویش، به جراحی نیاز دارد و در بازی برگشت هم غایب خواهد بود.

استفانو پیولی در پاسخ به خبرنگاران که معتقد بودند میلان شباهتی به قبل نداشت، گفت: «این کمی بی‌رحمانه است. واقعیت این است که اینتر در نیمه اول بهتر بود و دو گل زد، میلان در نیمه دوم بهتر بازی کرد و گلی نزد. فوتبال در این سطح همین است. اینتر در نیمه اول باکیفیت و موثر بود و ما اشتباهات بزرگی داشتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میلان برای رسیدن به فینال باید بازی برگشت را با اختلاف بیش از دو گل ببرد، ولی این تیم سه بازی از چهار بازی‌اش مقابل اینتر در جام‌های مختلف این فصل را باخته است و کار خیلی سختی خواهد داشت. با این حال، پیولی امیدش را از دست نداده است و گفت: «ما در نیمه دوم فرصت‌هایی داشتیم و باید در بازی برگشت با کیفیت و روحیه تهاجمی بالاتری بازی کنیم. باید از دقیقه اول شبیه نیمه دوم بازی رفت باشیم. بازیکنان می‌دانند که این نمایش و نتیجه قابل‌انتظار نبود، ولی باور دارند که هنوز شانس برگرداندن نتیجه را داریم.»

رسانه‌های ایتالیایی بعد از این شکست انتقادهای تندی از میلان داشتند. روزنامه «گاتزتا» معتقد بود که سناریوی شکست میلان مقابل اینتر در بازی سوپرجام تکرار شد و نوشت: «اینتر سه بار سریع‌تر بود و دوئل‌های بیشتری را برد. میلان فاجعه‌بار بود و همه چیز به سوپرجام ریاض شباهت داشت. با این حال، میلان هنوز زنده است.»

روزنامه «کوریره دلو اسپرت» هم درباره نمایش میلان نوشت: «جنگندگی دقایق اولیه با تمرکز همراه نبود. آن‌ها در حد یک نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هوشیار نبودند. میلان ازنظر تاکتیکی همیشه سطحی است. آیا میلان واقعا در نیمه دوم بهتر شد یا اینتر ترجیح داد بازی را مدیریت کند؟»

آریگو ساکی، مربی مشهور ایتالیایی که با میلان افتخارات زیادی به دست آورده است، نیز گفت: «به سختی می‌توان توضیح داد که میلان چرا برای چنین بازی مهمی آماده نبود. آن‌ها خیلی مضطرب بودند؟ نمی‌دانم. شما باید داخل تیم باشید تا به جواب برسید.»

ساکی اضافه کرد: «میلان در دفاع و حمله بد بود. آن‌ها گیج به نظر می‌رسیدند و هرگز نتوانستند اینتر را پرس کنند. آن‌ها خیلی آشفته بودند. تیم اینزاگی محکم و سازمان‌یافته بود و از اشتباهات حریف به‌خوبی بهره برد.»

بیشتر از فوتبال