تساوی جذاب غول‌های اروپا در برنابئو

رقابت نزدیک رئال مادرید و منچسترسیتی در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برنده‌ای نداشت

منچسترسیتی در برنابئو شروع بهتری داشت و رئال را به‌تدریج عقب راند - Reuters

اولین مسابقه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و منچسترسیتی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. رئال امیدوار بود که در سانتیاگو برنابئو به برتری برسد تا چهارشنبه هفته آینده با ذخیره مطمئنی به ورزشگاه اتحاد برود، ولی دبروین در نیمه دوم موفق شد گل نیمه اول وینیسیوس را پاسخ بدهد.

شاید به نظر برسد منچسترسیتی بعد از این تساوی دور از خانه، برای صعود به فینال بخت بیشتری دارد، ولی بعد از سناریو عجیب تقابل فصل گذشته این دو تیم، گواردیولا به هیچ وجه رئال مادرید را دست کم نخواهد گرفت. این دو تیم پرستاره اروپایی فصل گذشته هم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با هم روبرو شدند و سیتی موفق شد در بازی رفت به برتری ۴-۳ برسد، ولی رئال مادرید در بازی دوم، بازگشتی رویایی داشت و در دقایق تلف‌شده و وقت اضافه، سه گل زد و فینالیست شد.

منچسترسیتی در برنابئو شروع بهتری داشت و رئال را به‌تدریج عقب راند. شاگردان گواردیولا توپ را تحت کنترل داشتند و چند بار دروازه کورتوا را تهدید کردند، ولی رئال در دقیقه ۳۶ روی یک ضدحمله برق‌آسا و شوت ناگهانی وینیسیوس از پشت محوطه جریمه به گل رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم را رئال بهتر شروع کرد و به نظر می‌رسید بتواند به گل دوم هم برسد ولی وقتی چند فرصت را از دست داد و سیتی هم بازی را متعادل کرد و با شوت سنگین دقیقه ۶۷ دبروین به تساوی رسید. آنچلوتی، سرمربی رئال، بعد از دریافت گل تساوی، سه بازیکن تازه‌نفس به زمین فرستاد تا این بازی خانگی را با برتری تمام کند ولی حملات دقایق پایانی این تیم هم نتیجه نداد؛ اما گواردیولا هیچ تغییری نداشت و بازی را با ترکیب اولیه‌اش به پایان برد.

بر اساس آمار پایان بازی، رئال مادرید شوت‌های بیشتری داشت (۱۳ در برابر ۱۰) و امید گل بالاتری ثبت کرد (۰.۶۵ در برابر ۰.۶۰)، ولی این برتری آنقدر محسوس نبود که به برد ختم شود.

آنچلوتی از عملکرد تیمش راضی بود و گفت: «بازی جذابی بود. در نیمه اول کار سختی داشتیم، ولی در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم. ما کنترل بازی را در اختیار داشتیم. وقتی آن‌ها صاحب توپ بودند، کنترل دفاعی خوبی داشتیم و وقتی توپ را در اختیار گرفتیم، آن‌ها را به دردسر انداختیم.» او همچنین از عملکرد دفاعی رودیگر که هالند، بهترین گلزن لیگ برتر، را مهار کرده بود، تمجید کرد.

لوکا مودریچ، هافبک رئال، هم گفت: «مربی بین دو نیمه از ما خواست توپ را بیشتر در اختیار داشته باشیم و خلاق‌تر بازی کینم. کاماوینگا هم اجازه پیدا کرد به خط میانی اضافه شود. تغییرات موثر بود و ما شایسته نتیجه بهتری بودیم. با این حال با اعتماد به نفس و خوش‌بینی برای صعود وارد بازی برگشت خواهیم شد. هیچ‌کدام از دو تیم در این بازی به برتری نرسید و شانس صعود ۵۰-۵۰ است. ما می‌دانستیم که قرار نیست در این بازی تکلیف صعود مشخص شود.»

گواردیولا هم حرف‌های جالبی داشت و گفت: «وقتی ما بهتر بودیم، آن‌ها گل زدند. وقتی هم آن‌ها بهتر بودند، ما گل زدیم. بازی نزدیکی بود. آن‌ها کیفیت و تجربه فوق‌العاده‌ای دارند. حالا به منچستر برمی‌گردیم و باید ببینیم در چه بخشی می‌توانیم بهتر شویم.» او درباره بازی غیرموثر هالند هم توضیح داد: «فاصله بین مدافعان میانی و مدافعان کناری بسته بود. ارلینگ کار آسانی نداشت. او تحرک خوبی داشت و چند فرصت به دست آورد.»

رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی، هم درباره بازی در خانه مدافع عنوان قهرمانی گفت: «بازی در برنابئو خیلی دشوار است. بچه‌های ما فوق‌العاده بودند و خیلی تلاش کردند. گاهی مقابل رئال کار سخت می‌شود، چون آن‌ها کیفیت بالایی دارند. دبروین بازیکن فوق‌العاده‌ای برای ما است. او همیشه آماده است و وقتی نیاز داشتیم، به کمک تیم آمد. در آن لحظات تحت فشار بودیم و این گل به ما اعتماد به نفس داد که ادامه بدهیم. این تساوی نتیجه خوبی برای ما است.»

بیشتر از فوتبال