چهارشنبه شب نفس اروپا می‌ایستد

بازی برگشت منچسترسیتی–رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حساس‌ترین بازی این فصل فوتبال این قاره است

 کایل واکر بازیکن تیم منچسترسیتی بعد از بازی با رئال مادرید- ۹ مه ۲۰۲۳-JAVIER SORIANO / AFP

بازی چهارشنبه شب منچسترسیتی – رئال مادرید بی‌تردید حساس‌ترین بازی این فصل اروپا است و تیمی که به فینال برسد، بخت اصلی فتح لیگ قهرمانان خواهد بود. دو تیم فصل گذشته در همین مرحله با هم روبرو شدند که رئال مادرید با بازگشتی دراماتیک توانست به فینال برسد و برای چهاردهمین بار قهرمان اروپا شد. منچسترسیتی در این دو بازی دست بالا را داشت، ولی مغلوب تجربه اروپایی بالای رئال و بازیکنان باسابقه‌اش شد.

گواردیولا این بار مصمم است که رئال مادرید را شکست بدهد و برای دومین بار با منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان برسد. سیتی فقط یک بار به فینال لیگ قهرمانان رسید که مغلوب چلسی شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بسیار نزدیک بود و با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سرنوشت صعود به بازی چهارشنبه شب کشیده شود.

هنر بزرگ کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، در بازی رفت این بود که ارلینگ هالند، گلزن آماده سیتی را به خوبی مهار کرد و اجازه نداد او خطری روی دروازه تیمش بسازد. رودیگر، مدافع آلمانی رئال در آن بازی نمایش کم‌نقصی داشت و نفس‌به‌نفس گلزن نروژی حرکت می‌کرد. با این حال، دبروین، هافبک آماده سیتی، اجازه نداد که تیمش با شکست به خانه برگردد و با شوتی مهارنشدنی از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

گواردیولا هم در بازی رفت برنامه‌اش مهار وینیسیوس جونیور بود. کایل واکر در اکثر دقایق نزدیک مهاجم برزیلی رئال حرکت می‌کرد، ولی او در نیمه اول روی یک حرکت به عمق دفاع و با شوتی سنگین زهرش را ریخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچسترسیتی برای بازی برگشت حساب زیادی روی حمایت هوادارانش باز کرده، با این حال، رئال باتجربه تیمی نیست که در چنین شرایطی خودش را ببازد و انتظار می‌رود این بازی هم مثل بازی رفت نزدیک و نفس‌گیر باشد.

گواردیولا در پاسخ به اینکه شانس کدام تیم برای بردن این بازی بیشتر است، گفت: «نمی‌دانم. امیدوارم هر تیمی شایسته باشد، بازی را ببرد. باید در ذهن و قلب بازیکنان القا کنیم که نمایششان در حد شکست رئال مادرید باشد، در غیر این‌ صورت، کارمان خیلی سخت می‌شود. چیزی به ذهنم نمی‌رسد که کار جدیدی کنیم، فقط باید در حمله شناورتر باشیم.»

سرمربی سیتی گفت: «من ۱۰ بار در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده‌ام که هفت بار را باخته‌ام. در فوتبال موارد زیادی از کنترل شما خارج است، ولی حداقل باید تلاش کنید که خودتان باشید.»

او در پاسخ که اینکه آیا بازیکنان این قهرمانی را به باشگاه مدیون‌اند، گفت: «لازم نیست که چنین فشاری را به آن‌ها تحمیل کینم. آن‌ها باید این کار را برای خودشان انجام بدهند.»

آنچلوتی برای بازی شنبه مقابل ختافه به اکثر بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود تا با تمام توان برای بازی برگشت مقابل سیتی آماده باشند. او همچنین می‌تواند دوباره روی میلیتائو حساب کند که بازی رفت را به‌دلیل محرومیت از دست داد. رسانه‌های اسپانیایی خبر دادند که مربی ایتالیایی می‌خواهد ترکیب دفاعی‌تری را به زمین بفرستد و با اضافه شدن میلیتائو، رودریگو نیمکت‌نشین خواهد شد. کاماوینگا که مقابل ختافه آسیب دیده بود، مشکلی برای این بازی ندارد.

بیشتر از فوتبال