ماجرای کشف جسد از اتاق هتلی در تبت

پلیس یک گردشگر را به‌ دلیل کشف جسدی زیر تختخوابش پس از تعویض اتاق، احضار کرد

گردشگران برای بازدید از مناظر طبیعی به تبت می‌روند-JOHANNES EISELE / AFP

یک گردشگر چینی اتاق‌ خود را در هتلی در تبت به ‌دلیل «بوی عجیب» عوض کرد، اما تصور نمی‌کرد که در پیوند با قتل بازجویی شود. پلیس به او گفت که جسدی زیر تختخوابش در اتاق هتل پیدا شده است.

این گردشگر فقط نصف روز در اتاق نخست در هتل مزبور گذراند، اما به علت بوی آزاردهنده‌ای که نمی‌دانست از کجا می‌آید، خواستار تعویض اتاقش شد. او به نانوایی طبقه پایین و پای خود مشکوک شده بود، اما سپس از طریق پلیس مطلع شد که بوی «تعفن» ناشی از وجود جسدی زیر تختخوابش بوده است.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که گردشگر مذکور به نام ژانگ، ۲۰ آوریل وارد این هتل شده بود. این هتل بین چهره‌های تاثیرگذار اینترنتی محبوب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژانگ حدود سه ساعت روی تخت خوابید، سپس بیرون رفت و با ورود مجدد به اتاق، متوجه شد که بوی «تعفن» شدیدتر شده است.

پس از گلایه ژانگ از بوی بد و انتقالش به اتاق دیگری در هتل، پلیس به ‌دلیل کشف جسد زیر تختخواب اتاق اول، او را احضار کرد.

به گزارش رسانه‌های چینی، ماموران پلیس اظهارات ژانگ را ثبت کردند و سپس یک نمونه «دی‌ان‌ای» از او گرفتند، اما بازداشتش نکردند، چون مظنون دیگری را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده بودند.

پلیس به رسانه‌های چینی گفته است که در حال بررسی این پرونده است.

این گردشگر گفت: «از آن‌ها [پلیس] پرسیدم چه اتفاقی افتاده و گفتند که یک نفر مرده است. پرسیدم کجا؟ گفتند زیر تختم.»

پلیس به این گردشگر گفت که تحقیقاتش را در پیوند با این قتل آغاز کرده است، اما او چون پس از وقوع قتل به هتل آمده است، مظنون نیست.

گزارش این رویداد به شکل گسترده‌ای در سراسر چین منتشر شد و بسیاری از خبرگزاری‌های وابسته به پکن، ویدیوهایی از جریان دستگیری یک مظنون در قطاری به مقصد لانژو، شهری با حدود دو هزار کیلومتر فاصله با تبت، منتشر کردند.

ژانگ با بازگو کردن تجربه خود در پیوند با بوی بد در اتاق هتل و مطلع شدن از قتل، گفت که به محض پایان کمکش به تحقیقات پلیس، تبت را ترک کرده است، اما افزود که ضربه روانی این رویداد هنوز رهایش نکرده است و از آن زمان به این ‌سو، به سختی می‌تواند بخوابد: «هر شب تا ساعت‌ دو یا سه صبح بیدار می‌مانم و کوچک‌ترین حرکتی هم بیدارم می‌کند. این مرا در وضعیت روحی بدی قرار داده است.»

او گفت که قصد دارد برای خلاصی از تاثیر این حادثه به یک مشاور رجوع کند.

بیشتر از جهان