غایبان بزرگ شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن ۲۰۲۳

برخی از ستاره‌هایی که به محض ورود به این رویداد به ستاره‌های اصلی آن تبدیل شده‌اند، مثل بلیک لایولی، از جمله غایبان بزرگ این مراسم بودند

رایان رینولدز و همسرش بلیک لایولی در شب‌نشینی موزه متروپولیتن در سال ۲۰۲۲-AFP

دوشنبه شب، اول مه، شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن نیویورک (مت‌گالا) در حالی برگزار شد که برخی از مهمترین نمادهای مد در آن حضور نداشتند.

برخی از ستاره‌هایی که به محض ورود به این رویداد به ستاره‌های اصلی آن تبدیل شده‌اند، مثل بلیک لایولی، از جمله غایبان بزرگ این مراسم بودند. لایولی که در سال ۲۰۲۲ یکی از روسای مشترک این مراسم بود، با لباس سفارشی ورساچه الهام گرفته از مجسمه آزادی، برای ادای احترام به شهر نیویورک، روی فرش قرمز مراسم سال گذشته ظاهر شد.

بلیک لایولی


به گزارش نشریه «ووگ نوجوانان»، هنرپیشه ۳۵ ساله هالیوود، هنگام حضور در مراسم بازگشایی خیابان پنجم تیفانی و حضور در شهر نیویورک ضمن گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که در مراسم امسال حضور نخواهد داشت. وقتی یکی از خبرنگاران از لباس ورساچه سال گذشته لایولی تعریف کرد، او در پاسخ تشکر کرد و گفت آن را روز دوشنبه روی مبل خانه خود خواهد پوشید. لایولی دلیل مشخصی برای غیبت خود عنوان نکرد.

مدیسون بیر

مدیسون بیر، خواننده، در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در شب‌نشینی موزه متروپولیتن حاضر شده بود، و لباس سبز زمردی سفارشی ساخته پاتریشیا وتو را برای ادای احترام به هنرپیشه قدیمی هالیوود مرلین مونرو پوشیده بود. هرچند طرفداران او امیدوار بودند که او را در مراسم امسال نیز ببیند، اما این ستاره پیشتر در توییتر خود اعلام کرده بود برنامه‌ای برای حضور در این رویداد ندارد.

سلنا گومز


سلنا گومز یکی از کهنه‌سربازان مت‌گالاست که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در این مراسم ظاهر شد. او طی این سال‌ها سبک ظاهری به یادماندنی‌ در این مراسم ثبت کرده است. از پیراهن مدل ماهی آلویی رنگی که دایان فون فورستنبرگ برای موضوع «چارلز جیمز: فراتر از مد» در سال ۲۰۱۴ طراحی کرده بود، تا پیراهن سفیدی که ورا وانگ برای موضوع «چین: از شیشه نگاه» در سال ۲۰۱۵ بر تن او پوشاند.
با این حال از آنجایی که سلنا برای فیلمبرداری فیلم کمدی جنایی موزیکال «امیلیا پرز» که او در کنار زوئه سالدانا و کارلا سوفیا گاسکون بازی می‌کند، در پاریس حضور داشت، در مراسم امسال حاضر نشد.
شوپت لاگرفلد


با توجه به موضوع مراسم مت‌گالای امسال که بر روی کارل لاگرفلد متمرکز بود، برای طرفداران این سوال مطرح بود که آیا گربه خانگی طراح فقید، «شوپت» در این رویداد خواهد بود یا نه. در حالی که گربه معروف نقش مهمی در میراث لاگرفلد داشت، در بیانیه‌ای که در اول ماه مه در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، تایید کرد که او در خانه در پاریس خواهد ماند.
تیلور سوئیفت


اگر چه طرفداران این خواننده پاپ امیدوار بودند که پس از سال‌ها غیبت او از مراسم مت‌گالا او را در بین ستاره‌های امسال ببیند، اما ظاهرا باید یک سال دیگر نیز منتظر بمانند. سال ۲۰۱۶ آخرین باری بود که سوئیفت در شب‌نشینی موزه متروپولیتن حضور داشت. حضور تیلور سوئیفت از این نظر برای طرفداران جذاب‌تر بود که اولین حضور بزرگ او روی فرش قرمز پس از جدایی او از جو آلوین بود. با این حال ستاره موسیقی پاپ در سفر و میانه تور «اراس» (Eras) است و به این مراسم نرسید.

بلا حدید


بلا حدید از جمله کسانی است که سبک ظاهری شیک و منحصر به فردی در مت‌گالا به نمایش می‌گذارد، و غیبت او به خاطر دوستی نزدیک با کارل لاگرفیلد تعجب همه را برانگیخت. هر چند جی‌جی، خواهر بزرگ او با ظاهر بسیار پر زرق و برقی در مراسم ظاهر شد، اما مشخص نیست چرا بلا در مراسم حضور نداشت. این مدل در بخش روایتگر اینستاگرام خود در روز ۱ مه، برای احترام با لاگرفلد تصویری در کنار خواهرش در لباس‌هایی با طراحی کارل منتشر کرد.
تیموتی شالامی


تیموتی شالامی، هنرپیشه هالیوود یکی از اعضای اصلی در مراسم سال ۲۰۲۱ موزه متروپولیتن بود، و به همراه آمانادا گورمن، شاعر، بیلی آیلیش، خواننده و نائومی اوزاکا، ستاره تنیس مراسم را اجرا کرد. او از آن زمان دیگر در این رویداد شرکت نکرده است. خیلی‌ها فکر می‌کردند که شاید فرش قرمز مت‌گالا امسال محل اعلام رسمی آغاز رابطه او با کایلی جنر باشد، اما کایلی با خواهرانش در این مراسم شرکت کرد و تیموتی حضور نداشت.  

لا روچ


لا روچ، طراح سبک و لباس بسیاری از ستاره‌های هالیوود از جمله زندایا و پریانکا چوپرا، که در طول سال‌ها لحظات نمادینی در مت‌گالا داشت یکی از غایبین بزرگ این مراسم بود. این هنرمند طراح، اوایل سال جاری اعلام بازنشستگی کرد و تایید کرد که با هیچکدام از شرکت‌کنندگان مراسم امسال همکاری نخواهد کرد و خودش نیز در این مراسم حضور نخواهد داشت.
او در مصاحبه‌ای با نشریه «باستل» در پاسخ به این سوال که اولین دوشنبه ماه مه به چه کاری مشغول خواهد بود گفت  همچنان دانشجوی مد است و آن را دوست دارد. او گفت: «من یک پسر مد هستم و مت‌گالا یکی از بزرگترین شب‌هاست، و همه ما مشتاقانه منتظریم ببینیم چه کسی آنجاست و چه می‌پوشد. بنابراین من حتما آن را تماشا خواهم کرد.»

زندایا


زندایا یکی از ستاره‌های بی‌بدیل مت‌گالاست که با اولین حضور خود در این مراسم در سال ۲۰۱۵، جایگاه نماد مد را بدست آورد. او آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و با لباس پر از زرق و برق سیندرلا برای موضوع «کمپ: یادداشت‌هایی در مورد مد» در این مراسم ظاهر شد. آخرین چیزی که از زندایا در مت‌گالا دیده شد، صندل شیشه‌ای بود که روی پله‌های محل برگزاری جا گذاشت، زیرا او امسال نیز در این مراسم حضور نداشت. اگرچه این ستاره هالیوود برای غیبت امسال خود هیچ دلیلی نیاورده است، اما سال گذشته گفته بود که به خاطر کار نتوانست در مراسم حاضر شود.

بیشتر از مُد و زیبایی