درآمد شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن کجا خرج می‌شود؟

قیمت بلیت برای شرکت در این شب‌نشینی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار است

بخشی از نمایشگاه امسال انستیتو پوشاک موزه متروپولیتن - AFP 

به‌طور رسمی، شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن رویداد سالانه‌ای است برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع انستیتو طراحی لباس این موزه نیویورکی که در نخستین دوشنبه ماه می برگزار می‌شود.

افتتاحیه این مراسم برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ بود و با هدف جمع‌آوری پول و کمک به حفظ و نگه‌داری پوشاک تاریخی این موسسه برگزار شد.

موسسه لباس کار خود را در ابتدا به‌عنوان موزه هنر طراحی لباس و یک نهاد مستقل در سال ۱۹۳۷ آغاز کرد. موزه هنر طراحی لباس در سال ۱۹۴۶ و با حمایت مالی صنعت مد توانست با موزه هنر متروپولیتن ادغام و در سال ۱۹۵۹ به بخش اصلی تبدیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله غول‌های افسانه‌ای صنعت مد که با موسسه همکاری داشتند، دایانا وریلند، پیشکار اسطوره‌ای صنعت مد بود که از سال ۱۹۷۲ تا زمان مرگش به سال ۱۹۸۹ به‌عنوان مشاور ویژه با موسسه همکاری داشت و چندین نمایشگاه بین‌المللی لباس در انستیتو لباس موزه متروپولیتن برپا کرد:

دنیای بالنسیاگا (۱۹۷۳)، شکوه لباس‌های روس (۱۹۷۶) و ونیتی‌فر (۱۹۷۷).

نمایش‌هایی که به گفته منتقدان و دوستداران او، استاندارد جدیدی به نمایش‌های مد در سطح جهان داد. از سال ۱۹۸۹ و پس از مرگ دایانا، ریچارد مارتین تصدی امور را به دست گرفت و چرخه‌ای از نمایشگاه‌های موضوعی فراموش‌نشدنی از جمله «چهار فصل» و «کوبیسم و فشن» را آغاز کرد و این کار را تا زمان مرگش به سال ۱۹۹۹ ادامه داد و با آخرین نمایشگاه خود با نام «راک استایل» به اوج رسید.

بعد از آن هارولد کودا به موزه ملحق شد و پس از بازنشستگی کودا در سال ۲۰۱۶، اندرو بولتون بریتانیایی مسئولیت سرپرستی موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن را به دست گرفت.

به‌طور غیررسمی، می‌توان گفت این شب‌نشینی بهترین «مهمانی سال» و مراسم «اسکار ساحل شرقی» محسوب می‌شود که محلی برای نمایش لباس و پوشش ستاره‌های مدعو به این مهمانی است.

بیشتر از مُد و زیبایی