کامیلا ردای تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم را می‌پوشد

شاه چارلز، پادشاه ۷۵ ساله و همسرش، ۶ مه، در کلیسای وست مینستر تاج‌گذاری می‌کنند

ردای دولتی کامیلا طرح‌هایی از حشرات و گیاهان دارد-AFP-Royal Collection Trust

کامیلا، ملکه همسر، در مراسم تاج‌گذاری خود ردای دولتی را که برای تاج‌گذاری ملکه الیزابت تهیه شده بود، به تن خواهد کرد.

شاه چارلز، پادشاه ۷۵ ساله و همسرش، ۶ مه، در کلیسای وست مینستر تاج‌گذاری خواهند کرد و کاخ باکینگهام یک هفته مانده به این مراسم، عکس‌های جدیدی از لباس‌های تشریفاتی این زوج به اشتراک گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصاویر نشان می‌دهند که تیم گل‌دوزی مدرسه سلطنتی سوزن‌دوزی، روی این لباس‌ها کار می‌کنند و قرار است چارلز ردای مخملی زرشکی دولتی را که شاه جورج ششم، پدربزرگش، در مراسم تاج‌گذاری خود در سال ۱۹۳۷ پوشیده بود، به تن کند.
به گزارش نشنال پست، این سازمان که کامیلا از سال ۲۰۱۷ ریاست آن را به عهده دارد در حالی مخمل لباس را حفظ کرده‌اند که نشان تجاری «اد اند ریونسکرافت» ( Ede and Ravenscroft) روی آستر و توری طلایی آن کار شده است.

چارلز پس از تاج‌گذاری، ردای دولتی (Robe of Estate) را که شاه جورج نیز پوشیده بود و از مخمل ابریشمی بنفش با گلدوزی‌های طلادوزی‌شده است، به تن می‌کند.

در همین حال کامیلا ردای مخملی زرشکی دولتی را که در اصل لباس تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ بوده است، خواهد پوشید .

اما ردای دولتی دیگر کامیلا جدید است و آن را «اد اند ریونسکرافت» با مخمل بنفش و با طرح و گل‌دوزی دستی کار مدرسه سوزن‌دوزی سلطنتی دوخته‌ و از طبیعت و محیط زیست الهام گرفته‌ است.

این ردا طرح‌هایی از حشرات و گیاهان دارد. حشراتی چون زنبور عسل، سوسک و گیاهانی چون مورد برای نشان دادن امید، گل ذرت برای نشان دادن عشق و مهربانی و گل تولد کامیلا، دلفینیوم و زنبق دره، گل مورد علاقه ملکه الیزابت که در دسته‌گل عروسی کامیلا هنگام ازدواج با پادشاه نیز وجود داشت، و گیاه پرسیاوشان که نماد پاکی است.

این لباس همچنین طرح‌هایی از گل رز، خار و شبدر دارد که نشان‌های ملی بریتانیا محسوب می‌شوند.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اولین بار حشرات از‌جمله زنبورها و یک سوسک روی ردای تاج‌گذاری دیده می‌شوند که از نمادهای طبیعت و محیط‌زیست‌اند تا علاقه علیاحضرت به جهان طبیعی را منعکس کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی