منچسترسیتی–آرسنال؛ این فینال لیگ برتر است

چهارشنبه شب دو مدعی قهرمانی لیگ انگلیس یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل فوتبال اروپا را برگزار می‌کنند

گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و آرتتا سرمربی آرسنال --PETER POWELL / POOL / AFP

بازی چهارشنبه شب منچسترسیتی–آرسنال در ورزشگاه اتحاد یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال اروپا است که می‌تواند معادله قهرمانی لیگ برتر انگلیس را تا حد زیادی روشن کند.

آرسنال در این فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و از هفته‌های نخست توانست صدرنشین شود. منچسترسیتی تنها تیم مدعی بود که توانست پابه‌پای آرسنال پیش برود و در کورس قهرمانی باقی بماند. در مقطعی از فصل، فاصله دو تیم به ۸ امتیاز رسیده بود و تصور می‌شد که آرسنال بتواند این برتری را حفظ کند، ولی با افت غیرمنتظره شاگردان آرتتا فاصله دو تیم کم شده است.

توقف آرسنال مقابل لیورپول در آنفیلد برای صدرنشین یک شوک بزرگ بود و آن‌ها در دو بازی بعدی به ترتیب مقابل وستهم و ساوتهمپتون، دو تیم پایین جدولی هم به تساوی رسیدند. آرسنال با این سه تساوی متوالی به امتیاز ۷۵ رسید، در حالی که منچسترسیتی با دو بازی کمتر ۷۰ امتیاز دارد. حالا دیگر تساوی در ورزشگاه اتحاد برای آرسنال کافی نیست و منچسترسیتی می‌تواند با بردن بازی‌های عقب‌افتاده‌اش قهرمان شود. این آخرین فرصت آرسنال است که امید هوادارانش برای قهرمانی بعد از ۱۹ سال را زنده نگه دارد و در صورت لغزش به احتمال زیاد با جام خداحافظی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته هر دو مربی در نشست خبری سعی کردند که حساسیت بازی را کمتر کنند. گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، گفت: «این بازی خیلی مهم است، ولی سرنوشت‌ساز نیست، چون بازی‌های زیادی باقی مانده ‌است.» آرتتا هم گفت: «اگر این بازی را ببریم قهرمان لیگ نخواهیم شد. شانس قهرمانی ما بالاتر می‌رود، ولی هنوز پنج بازی در این لیگ سخت داریم. می‌دانستیم که در اتحاد بازی دشواری داریم، ولی آیا این بازی سرنوشت‌ساز است؟ خیر.»

تقابل این دو مربی جذابیت ویژه‌ای دارد، چرا که آرتتا پیش از حضور روی نیمکت آرسنال در سال ۲۰۱۹ دستیار گواردیولا در منچسترستی بود. پپ درباره رابطه فعلی‌اش با آرتتا گفت: «ما همدیگر را کمتر می‌بینیم و کمتر حرف می‌زنیم، ولی رابطه‌مان همچنان خوب است.»

این سومین مصاف دو تیم در فصل جاری است. اولین بازی در جام حذفی بود که سیتی با یک گل به برتری رسید. آن‌ها بازی رفت در لندن را هم توانستند دو بر یک برنده شوند و برای این بازی هم به نظر می‌رسد بخت بیشتری داشته باشند.

از نگاه کارشناسان، یکی از دلایل افت آرسنال در هفته‌های جاری مصدومیت ویلیام سالیبا بوده و آرتتا در نشست خبری گفت که این مدافع فرانسوی به این بازی هم نمی‌رسد. او اضافه کرد که گرانیت ژاکا، هافبک سوئیسی باتجربه آرسنال، هم ممکن است آماده بازی نشود.

بیشتر از فوتبال