طالبان پدر و پسر را کشتند، برادران دیگر هم بازداشت یا مفقود شدند

دو برادر سید مصطفی ناپدید شده‌اند و برادر کوچکش بازداشت شده است

طالبان سید مسعود سادات را بازداشت کردند- ارسالی به ایندیپندنت فارسی

پس از کشته شدن سید مصطفی سادات و پدرش، حمید سادات، به دست طالبان در روز جمعه، یکم اردیبهشت (۲۱ آوریل) در شهر کابل، دو برادر او مفقود و برادر دیگرش نیز بازداشت شده است.

یکی از شاهدان عینی که نخواست نامش فاش شود، به ایندیپندنت فارسی گفت که طالبان سید مسعود سادات که کمتر از ۲۰ سال سن دارد را بدون هیچ دلیل و اتهامی بازداشت، و تمام اعضای خانواده او را نیز تهدید کرده‌اند.

این منبع گفت که یکی از نیروهای طالبان از حوزه یازدهم پلیس طالبان در کابل، بدون در دست داشتن حکم حکم رسمی، برای بازداشت برادران  سید مصطفی به خانه‌ آن‌ها رفته بود، اما سید مصطفی که کوشیده بود این مسئله را حل‌و‌فصل کند، با شلیک گلوله مامور طالبان کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع افزود که دو برادر سید مصطفی پس از مشاهده کشته شدن برادر خود، به سوی جنگجوی طالب هجوم می‌برند و او را با سنگ و چوب زخمی می‌کنند و او به حالت کما به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته این منبع، سید حمید سادات، پدر سید مصطفی نیز وقتی به محل رویداد می‌رسد، با شلیک گلوله نیروهای طالبان کشته می‌شود.

گفته می‌شود که پس از این رویداد، دو برادر سید مصطفی ناپدید  شده‌اند و طالبان سید مسعود سادات، برادر کوچک‌تر آنان، را بازداشت کرده‌اند.

این منبع خبری ادعا می‌کند که جنگجوی طالب از حوزه یازدهم پلیس طالبان، پس از درخواست یکی از همسایگان سید مصطفی سادات، می‌خواسته است بدون حکم رسمی و بدون اعلام دلیل یا اتهام، برادران سید مصطفی را بازداشت کند. 

این منبع می‌گوید: «طالبان حالا دعوا دارند که نیرویشان کشته شده است و به همین دلیل در تلاش انتقام‌جویی از تمامی اعضای این خانواده‌اند و اینک جان همه اعضای این خانواده در خطر است.»

به گفته این منبع، طالبان به اعضای این خانواده هشدار داده‌اند که از رسانه‌ا‌ی کردن این رویداد پرهیز کنند.

در دوران حاکمیت طالبان موارد متعددی از شلیک نیروهای طالبان به شهروندان غیرنظامی به ثبت رسیده است و شهروندان به بی‌توجهی مقام‌های طالبان به این رفتارهای غیرقانونی افراد این گروه به شدت اعتراض و انتقاد دارند. با گذشت هر روز فاصله میان شهروندان و حکومت طالبان، از جمله به دلیل همین رفتارهای فراقانونی، افزایش افزایش می‌یابد. بیشتر جنگجویان طالبان سواد ندارند و چگونگی برخورد با متهمان و مجرمان را نمی‌دانند.

در حکومت طالبان، امنیت و عدالت قضایی معنای روشنی ندارد و دسترسی به نهادهای قضایی برای تامین عدالت با چالش جدی مواجه است.

بیشتر از جهان