صدمین دربی با تماشاگران محدود و بدون حضور زنان

خبرها از درگیری هواداران در ورزشگاه و فروش بلیت ۲.۵ میلیونی در بازار سیاه حکایت دارند

مهم‌ترین دربی سال‌های اخیر بدون حضور زنان و با تماشاگرانی محدود برگزار می‌شودــ عصر ایران

صدمین دربی پایتخت روز یکشنبه ساعت ۱۶ به وقت تهران برگزار خواهد شد. این یکی از مهم‌ترین دربی‌های سال‌های اخیر است که در یکی از حساس‌ترین لیگ‌های این سال‌ها برگزار خواهد شد و می‌تواند یکی از این دو تیم یا هر دو آن‌ها را از بخت قهرمانی دور کند. اما این مهم‌ترین دربی سال‌های اخیر با حداقل تعداد تماشاگر برگزار خواهد شد و تنها ۱۵ هزار نفر اجازه دارند در ورزشگاه ۸۵ هزار نفری آزادی این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

این بار نه کرونا و نه محرومیت، هیچ‌کدام دلیل این محدودیت تعداد نیستند و هرچند سازمان لیگ و مسئولان جمهوری اسلامی حاضر نیستند دلیل اصلی محدودیت حضور تماشاگران در ورزشگاه را بیان کنند، عملا همه می‌دانند که خیزش سراسری مردم ایران و ترس از شروع اعتراض‌ها در ورزشگاه‌ها دلیل این تصمیم است و در برخی از ورزشگاه‌ها در شهرهای دیگر چنین محدودیتی اعمال نمی‌شود.

از طرفی، دربی تهران این بار هم بدون حضور زنان برگزار می‌شود. بهانه حضور نداشتن زنان در ورزشگاه آزادی این بار در دست تعمیر بودن قسمت مخصوص خانم‌ها است اما مشخص نیست بهانه غیبت زنان در دیگر ورزشگاه‌های ایران چیست.

حمید سجادی، وزیر ورزش دولت رئیسی، در پاسخ به این سوال که آیا زنان برای تماشای دربی پایتخت در ورزشگاه خواهند بود یا نه؟ گفته بود: «در ورزشگاه آزادی، بخش‌های زیادی در دست تعمیر است. تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم برای حضور بانوان برای تماشای دربی پایتخت را فراهم کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظاهرا این «زمینه‌های‌ لازم» مهیا نشده است و تا ساعاتی پیش از بازی، هنوز از حضور زنان در ورزشگاه خبری در دست نیست. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، درباره حضور زنان در دربی تهران صحبت‌هایی کرد که نشان می‌داد برای حضور زنان در بازی‌های باشگاهی حضور زنان عزمی وجود ندارد. او در این باره گفت: «فعلا پروتکل‌ها فقط برای حضور هواداران زن برای بازی‌های ملی است.»

با این حال این بار نیز تعدادی از زنان علاقه‌مند به تیم‌های استقلال و پرسپولیس مقابل ورودی ورزشگاه رفته‌اند تا شاید بتوانند وارد ورزشگاه شوند . گفته می‌شود عوامل پلیس آن‌ها را مجبور به ترک محل ساخته و اعلام کرده‌اند زنان اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند.

مشکل بلیت‌فروشی نیز یکی دیگر از مشکلات این دربی است. بنا بر اعلام خبرگزاری مهر، قیمت بلیت‌‌های این بازی در بازار سیاه و در محل ورزشگاه آزادی، به دو میلیون تومان هم رسیده است. بر اساس گزارش‌ها از ورزشگاه، برای خرید بلیت در بازار سیاه، تا قیمت ۲.۵ میلیون تومان نیز پرداخت شده است. روی بعضی از این بلیت‌ها، عبارت «غیرقابل‌فروش» درج شده است.

برخی خبرها حاکی از آن است که در حاشیه حضور هواداران در ورزشگاه، بین هواداران دو تیم درگیری رخ داده، اما درگیری با دخالت نیروهای انتظامی خاتمه یافته است.

برنده این بازی در کورس قهرمانی با سپاهان باقی خواهد ماند و شانس بازنده برای قهرمانی بسیار کم خواهد بود. مساوی دربی نیز به سود سپاهان تمام می‌شود و بخت قهرمانی این تیم را بیشتر خواهد کرد.

در حال حاضر، سپاهان با ۵۵ امتیاز در صدر جدول است؛ استقلال با ۵۵ امتیاز و به علت قانون بازی رودررو در رتبه دوم قرار دارد و تیم پرسپولیس با ۵۴ امتیاز در رتبه سوم جدول لیگ برتر است.

بیشتر از فوتبال