برکناری، کابوس شبانه‌روزی اینزاگی

اینتر در آستانه صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است، ولی نتایج ضعیف در لیگ ایتالیا می‌تواند به قیمت برکناری سرمربی‌اش تمام شود

سیمونه اینزاگی، بازیکن پیشین و سرمربی تیم اینترمیلان ایتالیا، ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ ـ COSTA / AFP

اینتر در آستانه صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا است، با این حال، سیمونه اینزاگی مجبور است با شایعات روزمره برکناری‌اش کنار بیاید. اینتر بعد از برد دو بر صفر بازی رفت در خانه بنفیکا، چهارشنبه شب با تساوی خانگی هم صعودش به نیمه‌نهایی اروپا را قطعی می‌کند، ولی اوضاع در لیگ ایتالیا اصلا برای این تیم خوب پیش نرفته است.

اینزاگی در سال ۲۰۲۱ موفق شد به ۹ سال قهرمانی متوالی یوونتوس پایان بدهد و اینتر را به قهرمانی سری آ برساند. او آن روزها بابت اینکه توانسته تیم هجومی‌تر و جذابتری نسبت به سلفش، آنتونیو کونته، بسازد هم از طرف رسانه‌ها تحسین می‌شد. اینتر فصل گذشته هم تا لحظات آخر در کورس قهرمانی بود و با اختلاف کمی نسبت به میلان نایب‌قهرمان شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در این فصل اینتر از کورس قهرمانی جا مانده و با ۲۴ امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی صدرنشین در رده پنجم است. اینتر شنبه شب در خانه با یک گل مغلوب مونزا شد تا حتی سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده‌اش هم به خطر بیفتد. مدیران باشگاه همان شب جلسه‌ای اضطراری با اینزاگی داشتند و به او اولتیماتوم دادند.

نشست خبری اینزاگی قبل از بازی برگشت با بنفیکا هم تحت تاثیر سوالات خبرنگاران درباره آینده این مربی بود. او درباره احتمال برکناری گفت: «برای کسی که سرمربی اینتر است شما قبل از بازی با بارسلونا و قبل از بازی با پورتو هم چیزهای مشابهی در رسانه‌ها می‌خواندید، ولی اشکالی ندارد. بهتر است از من انتقاد شود تا از بازیکنانم. ما در لیگ به اندازه کافی پیشرفت نکردیم، ولی هنوز فرصت جبران وجود دارد. فعلا باید ذهنمان را درگیر رسانه‌ها نکنیم و به فکر شب مهمی باشیم که در پیش داریم.»

اگر برد هفته گذشته مقابل بنفیکا را کنار بگذاریم، اینتر در بازی‌های داخلی با بحران گلزنی روبرو است. این تیم در چهار بازی آخرش در لیگ فقط یک گل زده است، ولی اینزاگی امیدوار است که این مشکل به تدریج حل شود و گفت: «مهاجمان من فرصت گلزنی کافی به دست می‌آورند، ولی باید آرامش داشته باشند. به محض اینکه چند گل به ثمر برسد این مشکل حل خواهد شد.»

خاویر زانتی، نایب‌رئیس اینتر، هم در مصاحبه با لارپوبلیکا از اینزاگی حمایت کرد و معتقد است که او هنوز می‌تواند تیم را نجات بدهد: «سرمربی ما یک حرفه‌ای تمام‌عیار است و بهتر از هر کسی می‌داند که بودجه ما کافی نیست، ولی با هر شرایطی تیم نباید ۱۱ شکست در سری آ داشته باشد. این حرف من به معنای پایان کار اینزاگی نیست چرا که کنترل تیم از دست اینزاگی خارج نشده است. اگر غیر از این بود امکان نداشت قهرمان سوپرجام بشویم یا به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا برسیم.»

اینزاگی روزهای سرنوشت‌سازی در پیش دارد. هرچند اینتر هنور در دو جام بخت قهرمانی دارد، ولی شاید کابوس برکناری‌اش قبل از پایان فصل رنگ واقعیت بگیرد.

بیشتر از فوتبال