طی هفت ماه گذشته ۴۳۵ دانشجو در سراسر کشور اخراج یا تعلیق شده‌اند

شورای صنفی دانشجویان: «تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان طی روندی غیرقانونی، فرمایشی و امنیتی، احکام تعلیق و اخراج دریافت کرده‌اند.»

AFP- اعتراضات در دانشگاه امیرکبیر ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

به گزارش شورای صنفی دانشجویان ایران، در جریان اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا امینی، تاکنون دست‌کم ۴۳۵ دانشجو در سراسر کشور اخراج یا تعلیق شده‌اند.

کانال شورای صنفی دانشجویان در تلگرام نوشت در پی اعتراضات اخیر و همراهی همه‌جانبه دانشگاهیان با جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»، «تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان طی روندی غیرقانونی، فرمایشی و امنیتی، احکام تعلیق و اخراج دریافت کرده‌اند و بر پایه این احکام، بخش قابل‌توجهی از دانشجویان از حق تحصیل محروم گشته‌اند».

شورای صنفی دانشجویان همچنین نوشت گزارش ۴۳۵ نفر از دانشجویان محکوم‌‌شده در کمیته‌ انضباطی را دریافت کرده‌ است، و تاکید کرد این تعداد فقط بخشی از احکام صادره در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های سراسر کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای صنفی دانشجویان کشور همچنین از ابلاغ حکم تعلیق از تحصیل برای نیلوفر میرزایی، دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه الزهرا، خبر داده است. نیلوفر میزایی به دو ‌سال‌ونیم منع موقت از تحصیل و محرومیت از خوابگاه تا پایان تحصیل محکوم شده و این حکم به صورت شفاهی به او ابلاغ شده است.

این شورا همچنین از ابلاغ حکم تعلیق میلاد میرزایی، دانشجوی مدیریت مالی دانشگاه یزد، خبر داده و نوشته است که دانشگاه پیش از حضور او در کمیته‌ انضباطی، با ارسال پیامکی، خبر تعلیق را به او اطلاع داده است.

شورای صنفی دانشجویان کشور همچنین از تعلیق دست‌کم ۱۶ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به دلیل شرکت آنان در اعتراضات مرتبط با مسمومیت‌های مشکوک و زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در سراسر کشور، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، دست‌کم برای ۱۰ دانشجوی دیگر این دانشگاه احکام یک‌ نیم‌سال و دو نیم‌سال تعلیق از تحصیل صادر شده است، و پرونده ۱۰ نفر از ۱۶ دانشجوی فوق‌الذکر نیز برای رسیدگی به شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت ارسال شده است و احتمال صدور احکام بلندمدت تعلیق از تحصیل (سه ترم یا بیشتر) برای این دانشجویان وجود دارد.