همکاری دوباره لمپارد با چلسی؛ یک غافلگیری جذاب

اسطوره سابق آبی‌های لندن به‌عنوان سرمربی موقت این تیم تا پایان فصل انتخاب شد

لمپارد در ورودش به دنیای مربیگری در مقطعی سرمربی چلسی بود-Geoff Caddick/AFP

همه منتظر انتخاب یک سرمربی جدید برای چلسی از بین لوئیز انریکه و یولیان ناگلزمان بودند، ولی ناگهان اعلام شد که فرانک لمپارد به‌عنوان سرمربی موقت باشگاه تا پایان فصل انتخاب شده است. بعد از برکناری گراهام پاتر، رسانه‌ها از ناگلزمان و انریکه به‌عنوان گزینه‌های اصلی جانشینی نام بردند، ولی به نظر می‌رسد که هر دو مربی ترجیح می‌دهند کارشان را از ابتدای فصل آینده شروع کنند و چلسی مجبور شد سراغ ستاره سابقش برود.

لمپارد در ورودش به دنیای مربیگری در مقطعی سرمربی چلسی بود، ولی ۲۶ ماه قبل از هدایت این تیم برکنار شد. او بعد از آن بختش را در اورتون آزمایش کرد، ولی در ژانویه گذشته همکاری‌اش با این تیم هم به پایان رسید. هیچ خبری از بازگشت او به دنیای مربیگری نبود، تا اینکه سه‌شنبه‌شب در جریان بازی چلسی-لیورپول در جایگاه ورزشگاه استمفوردبریج دیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین ماموریت این مربی ۴۴ساله آماده‌کردن چلسی برای جدال حساس مقابل رئال‌مادرید در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. لمپارد درباره دلایل قبول این پیشنهاد گفت که هدفش کمک به باشگاه بوده است: «نمی‌خواهم درباره آینده فکر کنم. می‌خواهم تلاش کنم که در این مدت کوتاه بیشترین تاثیر را داشته باشیم و باید ببینیم که بعدا چه خواهد شد.»

در سال ۲۰۱۲ روبرتو دی‌متئو به‌عنوان سرمربی موقت چلسی انتخاب شد، ولی بعد از اینکه توانست آبی‌های لندن را به قهرمانی اروپا برساند، قراردادی بلندمدت به او پیشنهاد شد. لمپارد درباره  احتمال تکرار این سناریو گفت: «عملکرد روبرتو فوق‌العاده بود، ولی آن دوره متفاوتی در تاریخ باشگاه است. ماندن یا نماندن به تصمیم من بستگی نخواهد داشت. من منتظر چنین سوالاتی بودم، ولی مهم‌ترین نکته برای من تمرکز روی شغلم است.»

لمپارد در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان سرمربی چلسی انتخاب شد، ولی بدون کسب جام از این تیم کنار رفت. با این حال او دوست ندارد همکاری دوباره‌اش را به دوره قبلی کارش در چلسی مرتبط بداند: «پذیرفتن این پیشنهاد برای من به‌معنی اتمام یک ماموریت ناتمام نیست. این بیشتر به قصه‌های هالیوودی شباهت دارد. من فقط می‌خواهم تا جایی که می‌توانم به باشگاه کمک کنم.»

لمپارد اضافه کرد که این پیشنهاد برایش غیرمنتظره بوده، ولی برای پذیرفتن آن نیاز به زمان زیادی نداشته است: «چلسی باشگاه من است. من احساسات زیادی به آن دارم. من با این باور به چلسی پیوستم که می‌توانم به تیم کمک کنم. با تمام وجود تلاش خواهم کرد که خواسته هواداران را برآورده کنم.»

چلسی که در رده یازدهم لیگ برتر است و ۱۴ امتیاز با محدوده کسب سهمیه لیگ قهرمانان فاصله دارد، شنبه میهمان ولورهمپتون خواهد بود. لمپارد کادر فنی جدیدی به چلسی آورده است که در میان آن‌ها اشلی کول، مدافع سابق آبی‌ها، هم دیده می‌شود.

بیشتر از فوتبال