پاتر؛ دومین سرمربی اخراجی چلسی در هفت ماه

مربی انگلیسی که در شروع فصل جانشین توخل شده بود، پس از شکست مقابل استون‌ویلا برکنار شد

قرارداد پاتر پنج ساله است و طبق آن چلسی باید ۵۰ میلیون پوند به این مربی غرامت بدهد- REUTERS/Hannah Mckay/File Photo

همکاری گراهام پاتر با چلسی بیش از شش ماه طول نکشید و مربی انگلیسی پس از شکست دو بر صفر شنبه‌شب، یکم آوریل (۱۲ فروردین)، مقابل استون‌ویلا، برکنار شد. او در شروع فصل جانشین توماس توخل شده بود، ولی نتایج ضعیفی گرفت و چلسی پس از این شکست، در رده یازدهم ایستاده است.

چلسی پس از عصر رومن آبراموویچ، مالک روسی، روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند و تصمیم‌های مالکان جدید آمریکایی، آن را به مسیر سقوط برده است. آبراموویچ به برکناری ناگهانی مربیان شهرت داشت، ولی تاد بولی و شرکت سرمایه‌گذاری «کلیرلیک» با مالکیت بهداد اقبالی و ژوزه فلیسیانو، در همین زمان کوتاه رویه مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

آن‌ها با پرداخت غرامت ۲۱.۵ میلیون پوندی به برایتون، پاتر و کادر فنی‌اش را به چلسی آوردند، ولی پس از شش ماه مشخص شد که انتخاب این مربی ۴۷ ساله اشتباه بوده و او توان هدایت این تیم پرستاره را ندارد. قرارداد پاتر پنج‌ساله است و طبق آن، چلسی باید ۵۰ میلیون پوند به این مربی غرامت بدهد، ولی باشگاه لندنی قرار است با این مربی بر سر رقم پایین‌تری به توافق برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مالکان جدید چلسی از تابستان حدود ۶۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده‌اند و در پنجره شلوغ زمستانی، هشت بازیکن جدید به این تیم اضافه شد. پاتر درباره نتایج این خریدهای پرشمار هشدار داده بود و در این مدت نتوانست ترکیب متوازنی پیدا کند. از سوی دیگر، مصدومیت‌های پرشمار هم کار این مربی را سخت‌تر کرده بود.

پاتر می‌پنداشت که برتری ماه گذشته مقابل بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا، کمک می‌کند که باشگاه زمان بیشتری به او بدهد، ولی  ۱۰ روز مانده به بازی حساس مقابل رئال مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، برکنار شد. گفته می‌شود که باشگاه نگران بود که با ادامه این روند، نتوانند سهمیه مسابقات اروپایی فصل آینده را به دست آورند.

هدایت موقت چلسی به برونو سالتور، دستیار پاتر، سپرده شده، اما این مربی ۴۲ ساله سابقه سرمربیگری ندارد. به گزارش گاردین، یولیان ناگلزمان که به تازگی از بایرن مونیخ برکنار شده، از گزینه‌های اصلی جانشینی پاتر است، ولی مربی ۳۵ ساله آلمانی ترجیح می‌دهد این ماموریت را در شروع فصل آینده بر عهده گیرد.

مائوریسیو پوچتینو نیز یکی دیگر از گزینه‌های چلسی است، ولی این مربی آرژانتینی ظاهرا بیشتر تمایل دارد به تاتنهام بازگردد. لوئیز انریکه که در جام جهانی ۲۰۲۲ سرمربی اسپانیا بود نیز یکی دیگر از مربیان مدنظر باشگاه لندنی است. اولیور گلاسنر، سرمربی آینتراخت فرانکفورت، و روبن آموریم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون، نیز دیگر گزینه‌های مالکان آمریکایی برای هدایت چلسی محسوب می‌شوند.

بیشتر از فوتبال