دومین نشست بین‌المللی با محوریت فعالیت‌های تروریستی حکومت ایران برگزار شد

به‌نوشته وزارت خارجه آمریکا، شرکت‌کنندگان در نشست بوداپست اتفاق نظر داشتند که فعالیت‌های غیرقانونی حکومت ایران «یکپارچگی نظام مالی جهانی و هنجارهای قانونی» را تضعیف می‌کند

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری یک نشست بین‌المللی دو روزه با محوریت بررسی فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن خبر داد. 

نشست بین‌المللی «مبارزه با تروریسم فراملی» که روزهای‌های هشتم و نهم فروردین در بوداپست، پایتخت مجارستان، برگزار شد دومین نشست بین‌المللی و چندجانبه با موضوع فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران در منطقه و سطح جهان به‌حساب می‌‌‌آید.

نشست بین‌المللی و مشترک وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا، با محوریت ارزیابی فعالیت‌های تروریستی حکومت ایران، پشت‌ درهای بسته برگزار شد و از جزئیات آن گزارش رسمی در دست نیست. 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به نام کشورها یا سازمان‌هایی که در نشست چند جانبه بوداپست شرکت داشته‌اند اشاره نشده است. اما گفته شده است که نمایندگانی از کشورهای خاورمیانه، آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا در این همایش ويژه با محوریت فعالیت‌های حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گزارش وزارت خارجه آمریکا، شرکت‌کنندگان در این نشست بین‌المللی درباره ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حکومت ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران در خاورمیانه و چگونگی استفاده حکومت ایران از سازوکارهای مختلف، به‌منظور دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، مشخصا تحریم‌های بین‌المللی مقابله با تروریسم، بحث شده است.

در نشست نخست به فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در آمریکای لاتین و چگونگی مقابله با آن اشاره شده بود.

به‌نوشته وزارت خارجه آمریکا، شرکت‌کنندگان در نشست بوداپست اتفاق نظر داشتند که فعالیت‌های غیرقانونی حکومت ایران «یکپارچگی نظام مالی جهانی و هنجارهای قانونی» را تضعیف می‌کند.

در نشست بین‌المللی بوداپست، همچنین درباره توانایی سازوکارهای حقوقی و بین‌المللی و ابزارهای مالی موجود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبا‌ت‌کننده حکومت ایران و شناسایی موثر توطئه‌های تروریستی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو شد.

علاوه بر مقام‌های وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا، نمایندگانی از وزارت خزانه‌داری، اداره تحقیقات فدرال و مرکز ملی مبارزه با تروریسم ایالات متحده هم در نشست بین‌المللی و چندجانبه بوداپست حضور داشتند.

بیشتر از جهان