آیا سرم‌های تقویت ابرو واقعا کار می‌کنند؟

تاثیر سرم‌های ابرو برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ برای مشاهده تغییرات، چندین هفته یا چند ماه استفاده مداوم لازم است

این محصولات به دلیل تقویت فولیکول موها و داشتن ترکیباتی که رشد موها را تحریک می‌کند، کمک می‌کنند تا ابروها نرم‌تر و خوش‌حالت‌تر شوند-Canva

تبعیت از مد گاهی می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری داشته باشد؛ چنانچه بسیاری از زنان که در دهه ۹۰ میلادی و قبل از آن، ابروهای خود را طبق مد روز نازک می‌کردند، بعدها به خاطر تُنُکی ابروهایشان پشیمان شدند.

هرچند امروز با روش‌هایی چون کاشت ابرو، میکروبلیدینگ (پر کردن قسمت‌های ابرو با ابزار خالکوبی، به شیوه بسیار ظریف) و استفاده از لوازم آرایش ابرو می‌توان ابروها را پهن‌تر کرد، تقویت ابروها برای داشتن به ابرو‌هایی پرپشت طبیعی یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است.

سرم‌های تقویت‌کننده ابرو برای پاسخ به این نیاز مصرف‌کنندگان طراحی شده‌اند و اگرچه تحقیقات علمی درباره اثربخش بودن این ترکیبات کافی نیست، تجربه افرادی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند نشان می‌دهد که این محصولات می‌توانند در رشد کلی ابروها موثر باشند.

آیا سرم رشد مجدد ابرو واقعا کار می‌کند؟

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که سرم ابرو برای همه مفید باشد، بسیاری از مصرف‌کنندگان پس از استفاده از آن‌ها نتایج مثبتی گزارش کرده‌اند. این محصولات به دلیل تقویت فولیکول موها و داشتن ترکیباتی که رشد موها را تحریک می‌کند، کمک می‌کنند ابروهایتان نرم‌تر و خوش‌حالت‌تر شوند.

تاثیر سرم‌های ابرو برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و برای مشاهده تغییرات، چندین هفته یا چند ماه استفاده مداوم لازم است. این سرم‌ها حاوی ترکیبات موثری از انواع پپتاید‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند که به رشد و سلامت مو کمک می‌کنند.

برای اینکه بدانید هنگام خرید یک سرم تقویت ابرو به چه ترکیباتی باید دقت کنید، در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بیوتین: یا ویتامین ب۷ یکی از ویتامین‌های گروه ب است. تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین در سلامت و رشد موها نقش مهمی دارد.

پپتایدها: ترکیبات اسید آمینه‌ای‌اند که در بدن ما ساخته می‌شوند و به تحریک رشد مو و افزایش ضخامت موها کمک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کراتین: پروتئینی که فیبر موها را می‌سازد و به تقویت تارهای مو کمک می‌کند.

اسید هیالورونیک: یک ماده آبرسان است که به بهبود سلامت کلی فولیکول مو و تقویت رشد آن کمک می‌کند.

روغن کرچک: روغنی سرشار از اسیدهای چرب است که قرن‌ها است برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود.

ویتامین ئی: آنتی اکسیدان قدرتمندی که به محافظت از فولیکول‌های مو در برابر آسیب و رشد مو کمک می‌کند

عصاره جینسینگ: یک عصاره گیاهی که ثابت شده است رشد و ضخامت مو را بهبود می‌دهد.

این ترکیبات در کنار یکدیگر به تقویت ابروهای شما کمک می‌کنند.

با این حال توجه به این نکته مهم است که اگر از نظر پزشکی، شرایط جسمی خاصی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید که می‌توانند رشد مو را مختل کند، سرم ابرو ممکن است برای شما موثر نباشد.

همچنین مهم است که هنگام استفاده از این سرم‌ها احتیاط کنید، زیر برخی از افراد ممکن است با عوارض جانبی مانند تحریک یا واکنش‌های حساسیتی مواجه شوند. علاوه بر این، اگرچه این محصولات برای استفاده روی پوست طراحی شده‌اند، باید مراقب باشید که با چشم‌ تماس نداشته باشند.

مدت زمان اثرگذاری سرم ابرو چقدر است؟

سرم ابرو مانند سایر درمان‌های زیبایی به زمان احتیاج دارد تا تاثیرش را نشان دهد. بنابراین از چنین محصولی انتظار نتایج فوری نداشته باشید.

اغلب سرم‌ها به ۸ تا ۱۲ هفته استفاده مداوم نیاز دارند تا اثر اولیه خود را نشان بدهند، در غیر این صورت، چرخه رشد موها به حالت عادی بازمی‌گردد.

توجه به این نکته هم ضروری است که رشد ابروها در مقایسه با موهای سر یا بدن کمتر است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که موی ابرو و مژه هر روز ۰.۱۶ میلی‌متر و با سرعتی نصف سرعت رشد موی سر بلند می‌شود. به همین دلیل اغلب این محصولات برای اثردهی خوب به مصرف روزانه، به مدت حداقل دو ماه نیاز دارند.

اما نکته حائز اهمیت در مورد این محصولات این است که اگر بخواهید روند رشد ابروهایتان را حفظ کنید، باید همیشه از آن‌ها استفاده کنید. اگر پس از مدتی استفادها از آن‌ها را قطع کنید، ابروهایتان به چرخه رشد طبیعی خود بازخواهند گشت. در واقع این سرم‌ها تا وقتی که در چرخه رشد ابروها حضور دارند موثرند و اثر دائمی ندارند؛ چنانچه استفاده از محصول را قطع کنید، ابروها به حالت عادی برمی‌گردند.

بیشتر از مُد و زیبایی