مقاومت هند دربرابر خواست امارات برای دسترسی بیشتر به ترافیک هوایی

شرکت هواپیمایی امارت از هند خواسته بود که سقف تعداد صندلی مجاز بین دو کشور را از ۵۰هزار به حدود ۶۵هزار صندلی در هفته افزایش دهد

هواپیمای امارات متحده عربی در حال پرواز -  canva

هند دربرابر درخواست شرکت هواپیمایی امارات برای دسترسی بیشتر به ترافیک هوایی این کشور مقاومت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از جیوتیرادیتیا سیندیا، وزیر هوانوردی غیرنظامی هند، دهلی‌نو علی‌رغم درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، قصد افزایش حق استفاده از ترافیک هوایی برای شرکت هواپیمایی امارات را ندارد.

هم‌زمان وزیر هوانوردی غیرنظامی هند از خطوط هوایی داخلی کشور خود می‌خواهد که پروازهای طولانی‌مدت بدون توقف ارائه دهند.

شرکت هواپیمایی امارت از هند خواسته بود که سقف تعداد صندلی مجاز بین دو کشور را از ۵۰هزار به حدود ۶۵هزار صندلی در هفته افزایش دهد، درخواستی که با مقاومت هند روبه‌رو شده است.

تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات ضمن ابراز تاسف از تصمیم هند، گفت که خطوط هوایی هند از این تصمیم زیان مالی خواهند دید.

از سوی دیگر، جزیره‌ایرویز، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت کویت نیز از هند درخواست کرده است تا سقف ترافیک هوایی بین دو کشور تا ۲۸هزار صندلی افزایش یابد.

به گزارش رویترز، هند هنوز به درخواست کویت پاسخ نداده، و گفته می‌شود مذاکرات در این زمینه درجریان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هند یکی از بازارهای هوانوردی جهان با رشد سریع را دارد که در آن تقاضا برای سفرهای هوایی از عرضه بلیت برای پرواز بیشتر است، اما بخش عمده‌ای از حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی هند در حال حاضر از طریق خطوط هوایی حوزه خلیج فارس، نظیر شرکت‌های هواپیمایی امارات و قطر، انجام می‌شود که از قطب‌های کارآمد اقتصادی همچون دبی و دوحه پشتیبانی می‌شوند.

دولت هند با هدف احیای ترافیک هوایی ازدست‌رفته، قصد دارد از یک‌سو با فشار بر شرکت‌های هوایی خارجی، بخشی از آنچه در اختیار شرکت‌های خارجی است را پس بگیرد و از سوی دیگر، با اعمال فشار بر خطوط هوایی داخلی، آن‌ها را به تامین هواپیماهای غول‌پیکر بیشتر برای پاسخ‌گویی به تقاضای موجود وادارد.

ایرایندیا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی شبه‌قاره هند، ماه گذشته رکورد سفارش ۴۷۰ هواپیمای جت را ثبت کرد و با ارائه پروازهای بدون توقف به مهاجران هندی ساکن در مقاصد دور، به‌ویژه ایالات متحده آمریکا، آشکارا به حرکتی تهاجمی در بازارهای بین‌المللی دست زد.

وزیر هوانوردی غیرنظامی هند سفارش هواپیماهای غول‌پیکر ایرایندیا و ایندیگو، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت هند، را نشانه‌ای از شروع نوعی «انتقال» توصیف کرد، به‌ویژه با توجه به این موضوع که هر مسافری پرواز مستقیم به مقصد را به پروازهای با توقف در میان راه، ترجیح می‌دهد.

هند با تاسیس فرودگاه‌های جدید در دورافتاده‌ترین نقاط کشور و افزایش ظرفیت فرودگاه‌های متصل به مترو نظیر دهلی و بمبئی، خود را برای پاسخ‌گویی به تقاضای حمل‌ونقل جمعیت یک‌میلیارد و سیصد میلیون نفری خود آماده می‌کند.

به گفته وزیر هوانوردی غیرنظامی هند، به‌دلیل اقتصاد رو‌به‌رشد، شهرنشینی سریع، افزایش درآمد و سبک زندگی و نیازهای روزافزون، سال آینده این کشور شاهد «انفجار ترافیک هوایی» خواهد بود.

این درحالی است که تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات رقابت با شرکت‌های هواپیمایی هندی را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و می‌گوید که ایرایندیا را به‌عنوان یک رقیب نمی‌بیند و با سفارش هواپیماهای غول‌پیکر ازجانب این شرکت، تهدیدی متوجه شرکت هواپیمایی امارات نمی‌شود.

بیشتر از اقتصاد