بهای بیت‌کوین از زمان رکوردشکنی در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار ماه‌به‌ماه افزایش می‌یابد

نوسان مثبت بازار رمزارز امید تازه‌ای برای بازار ۲۰۲۳ است

نوامبر سال گذشته بهای بیت‌کوین به پایین‌ترین حد دو سال اخیر یعنی زیر ۱۶ هزار دلار رسید-OZAN KOSE / AFP

بهای بیت‌کوین در ماه فوریه به افزایش بیش از ۴۰ درصد از ابتدای امسال نزدیک می‌شود، و مثبت‌ترین شروع سال برای این ارز دیجیتال را از زمان رکوردشکنی سال ۲۰۲۱ رقم می‌زند.

بیت‌کوین که هفته گذشته از بالاترین سطح هشت ماهه ۲۵ هزار دلاری اندکی پایین آمد، اکنون کمی بالاتر از ۲۳ هزار دلار معامله می‌شود.

از نوامبر سال گذشته که بهای بیت‌کوین به پایین‌ترین حد دو سال اخیر یعنی زیر ۱۶ هزار دلار رسید - کاهش بیش از ۷۰ درصدی از بالاترین رکورد خود نسبت به نوامبر سال قبل، این افزایش قیمتی چشمگیر محسوب می‌شود.

امید بر این است که بیت‌کوین سرانجام درحال گذار از بازار نزولی به بازار صعودی بوده و به اصطلاح «زمستان رمزارز» رو به پایان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیت‌کوین باوجود افزایش قیمت اخیر هنوز از اوج پیشین خود فاصله زیادی دارد و همچنان در سطح ۲۵ هزار دلار مانده است.

به گفته مایک مک گلون، کارشناس ارشد راهبردهای کلان بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، دستیابی به بازار صعودی به این بستگی دارد که آیا می‌توان در روزهای آینده از این قیمت پیشی گرفت یا خیر.

او در پیامی توییتری نوشت: «بادهای مخالف همچنان قدرتمندند. ثابت شده که مقاومت ۲۵ هزار دلاری برای تمامی دارایی‌های پرخطر معنادار است.»

روز دوشنبه، تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال هشدار دادند که افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا به ضرر بیت‌کوین و فضای گسترده‌تر ارز دیجیتال است.

سایمون پیترز، تحلیلگر ئی‌تورو (eToro)، بستر معامله‌های آنلاین، گفت: «با اینکه بازار ارز دیجیتال هنوز به شکلی چشمگیر بالاتر از پایین‌ترین حد خود قرار دارد، اما [این وضعیت] با وجود احتمال تورم بغرنج‌تر از حد انتظار و بازار کار در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط، موقتی به‌نظر می‌رسد.»

«این داده‌های کلان در تفکر بانک‌های مرکزی درباره افزایش نرخ‌ها مهم است و اکنون بازارهای اصلی بدون کاهش نرخ در سال ۲۰۲۳ قیمت‌گذاری انجام می‌دهند. با اینکه ظاهرا درمورد بیت‌کوین و اتر نگرانی وجود ندارد، اما درمیان فعالان بازار که به‌روزرسانی‌های جدید را دنبال می‌کنند، به‌طور قطع دلهره‌ای حس می‌شود و این در نوسان قیمت هفته گذشته خود را نشان می‌دهد.»

سایر تحلیلگران همچنان امیدوار بودند با ادعای کلیو (KALEO)، مفسر محبوب که گفته بود ۳۰ هزار دلار آمریکا «هنوز جاذبه دارد»، حرکت صعودی بیت‌کوین ادامه یابد.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد