منچستریونایتد دوباره رقصید

قهرمانی جام اتحادیه نشان داد که پروژه بازسازی تیم با هدایت تن‌هاگ در مسیر درستی پیش می‌رود

گل دوم یونایتد به نیوکاسل روی ضربه رشفورد به دست آمد که با برخورد به پای مدافع نیوکاسل، به تور دروازه چسبید- IRK / AFP

در هیاهوی شادی بازیکنان منچستریونایتد پس از برتری مقابل نیوکاسل در فینال جام اتحادیه، کارگردان ناگهان قابی را نشان داد که اریک تن‌هاگ در کنار لیساندرو مارتینز و آنتونی که پرچم‌های آرژانتین و برزیل را روی دوش‌ انداخته بودند، می‌رقصد. برای این مربی جدی هلندی که کریستیانو رونالدو را از ترکیب کنار گذاشت و جیدون سانچو را مدتی به تیم دوم فرستاد، چنین رفتاری کمی نامنتظره بود. با این حال، تن‌هاگ پس از قهرمانی‌های آژاکس هم با دو بازیکن وفادارش به همین شکل رقصیده بود. مارتینز و آنتونی، از بازیکنانی‌اند که تن‌هاگ پروژه بازسازی منچستریونایتد را با آن‌ها شروع کرد و در نخستین فصل حضورش در اولدترافورد، توانست شیاطین سرخ را پس از شش سال به قهرمانی برساند.

وقتی تن‌هاگ از میان چند گزینه مشهورتر به مسند سرمربی جدید منچستر انتخاب شد، به باشگاه اصرار کرد که این دو بازیکن، با وجود قیمت بالای‌ آن‌ها، به تیم اضافه شوند. خرید دیگر باشگاه در دوره تن‌هاگ، کاسمیرو است. مدتی طول کشید تا هافبک برزیلی سابق رئال مادرید در ترکیب یونایتد جا بیفتد، ولی در فینال یکشنبه‌شب ومبلی، او بود که نخستین گل را به نیوکاسل زد و بعد از بازی بیشتر، کارشناسان او را بهترین بازیکن زمین نامیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گل دوم یونایتد به نیوکاسل روی ضربه رشفورد به دست آمد که با برخورد به پای مدافع نیوکاسل، به تور دروازه چسبید. تن‌هاگ در همین چند ماه توانسته است رشفورد را به خطرناک‌ترین گلزن تیمش تبدیل کند. او در ۳۸ بازی این فصل یونایتد در چهار جام مختلف ۲۵ گل زده و تن‌هاگ امیدوار است که با این اسلحه مرگبارش، در ادامه فصل جام دیگری به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند. هرچند یونایتد در لیگ برتر کمی با آرسنال و منچسترسیتی، دو مدعی جدی قهرمانی، فاصله دارد، ولی جویای قهرمانی در جام حذفی و لیگ اروپا است. یونایتد فقط سه روز پیش از فینال جام اتحادیه موفق شد بارسا، صدرنشین لالیگا، را از لیگ اروپا حذف کند.

لوک شاو، مدافع چپ انگلیسی، بازیکن دیگری است که فوتبالش زیر نظر تن‌هاگ دوباره به سطح بالایی رسیده و با واران و مارتینز، ستون‌های دفاع یونایتد را تشکیل می‌دهند. دیگر بازیکن کلیدی تیم تن‌هاگ، برونو فرناندز، کاپیتان و هافبک خلاق پرتغالی است. به این جمع باید اریکسن، هافبک دانمارکی را افزود که به دلیل مصدومیت در فینال غایب بود. مربی هلندی با این جمع، تیمی مدعی ساخته است که می‌تواند در فصل‌های آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

یکی از تماشاگران ویژه فینال جام اتحادیه، سر آلکس فرگوسن بود. منچستریونایتد در دوره مربی اسکاتلندی جام‌های پرشماری درو می‌کرد و بردن جام اتحادیه چنین هیجانی نداشت، ولی بعد از بازنشستگی او، این تیم آرام‌آرام از جمع مدعیان فوتبال انگلستان فاصله گرفت. بهترین دوران بعد از فرگوسن، متعلق به مورینیو است که توانست لیگ اروپا، جام اتحادیه و سوپرجام انگلستان (کامیونیتی شیلد) را ببرد، ولی حالا هواداران امیدوارند که با تن‌هاگ، دست این تیم دوباره به لیگ برتر برسد.

تن‌هاگ لحظاتی بعد از فتح جام اتحادیه گفت: «این تیم می‌خواهد تاریخ جدیدی بسازد و برای این کار لازم بود که اولین جام را ببریم. این قهرمانی می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد و به تیم اعتماد‌به‌نفس بیشتری بدهد. ما هنوز در شروع فرایند بازگرداندن منچستریونایتد به جایگاه آنیم. این تیم عطش و انگیزه زیادی برای قهرمانی‌های بعدی دارد.»

او درباره رقصش با آنتونی و مارتینز هم گفت: «این موضوع بین ما سابقه دارد و امیدوارم بتوانیم آن را تکرار کنیم.» این تصویری است که هواداران منچستریونایتد هم بی‌صبرانه دیدن دوباره آنند.

بیشتر از فوتبال