منچستریونایتد پیشاپیش بازی‌های اروپایی به نیمکتی قوی نیاز دارد

یونایتد روز سه‌شنبه به مصاف پاری سن‌ژرمن می‌رود

مارکوس راشفورد(مرکز)، مهاجم انگلیسی منچستر یونایتد،  پس از به ثمر رساندن گل چهارم در برابر نیوکاسل- Owen Humphreys / POOL / AFP

در یک مصاحبه مجازی کمی پس از پیروزی منچستریونایتد بر نیوکاسل در آخرین دقایق بازی، خبرنگاران به‌زحمت شنیدند که اوله گونار سولشر گفت: «ما چهار بر یک برنده شدیم. حالا از من می‌پرسید چرا فلان بازیکن را از اول نفرستادم توی زمین!»

مربی منچستر یونایتد داشت به پرسش در باره دانی ون دبیک پاسخ می‌داد، بازیکنی که به بهای ۳۵ میلیون پوند از آژاکس آمستردام خریده شده و برای چهارمین بازی پیاپی لیگ برتر، جزو نیمکت‌نشینان بود، هرچند رقیب اصلی‌اش پل پوگبا اصلا در فهرست بازیکنان جا نداشت.

با شروع دوباره لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه و دیداری که یونایتد روز سه‌شنبه با پاری سن‌ژرمن پیش رو دارد، سولشر تصمیم گرفت در مرکز زمین از فرد و اسکات مک تامینی استفاده کند. این ترکیب تنها شگفتی روز یکشنبه نبود. مصدومیت‌ها، تعلیق‌ها و مقررات قرنطینه تا اندازه‌ای دستش را بسته بود، ولی او در عین حال به خوان ماتا و دانیل جیمز در خط حمله اعتمادی بیشتری کرد.

به دو شکل می‌شود تاثیر این بازیکنان حاشیه‌ای را در بازی سنت جیمز پارک ارزیابی کرد. از یک سو، آنها هنوز پس از ۸۵ دقیقه در زمین حریف مساوی بودند. فقط وقتی پوگبا و ون دربیک جایگزین فرد و جیمز شدند بود که یونایتد سه گل دیرهنگام زد و سه امتیاز گرفت.

از سوی دیگر، فرد، جیمز و مک تامینی هر سه نقش مهمی در تسلط یونایتد بر زمین داشتند و انتخابشان موجه بود. ماتا به‌خصوص خوب بازی کرد، و همان عملکردی را که در دور اول بازی‌های لیگ کشورهای اروپا و اواخر جام یوفا در فصل پیش نشان داده بود، به نمایش گذاشت.

هیچ بازیکنی به اندازه ماتا برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت خلق نکرد. ماتا در ۳۲ سالگی هنوز برای مقابله با حریفانی که دفاعی بازی می‌کنند برای یونایتد ضروری است.  سولشر در مصاحبه پس از بازی گفت: «خوان عالی بازی کرد. خیلی حرفه‌ای است و همه بازیکنان با کیفیت او آشنا هستند. خیلی صبور بود تا این موقعیت برایش پیش بیاید.»

در عین حال، جیمز در جای مورد پسندش بازی می‌کرد، و از جناح چپ با پای راست سانتر می‌کرد. او پس از مدتها یکی از پربارترین بازی‌هایش را برای یونایتد انجام داد. هرچند جیمز در مقابله با تکل‌های کوتاه چندان کارآمد نیست اما در لحظاتی از فضای خالی میان بازیکنان نیوکاسل بهره گرفت.

تنها رشفورد توانست بیش از جیمز به سوی دروازه کارل دارلوف شلیک کند. اما سرانجام گامی در جهت درست برداشت. سولشر گفت: «او امروز خیلی مثبت بازی کرد و اعتماد به نفس داشت. ما همه بازیکنان را به کار می‌گیریم تا خودشان را نشان بدهند.»

انتخاب فرد و مک تامینی با هم کمی بیش از حد محتاطانه بود. در غیاب بازی‌سازی پوگبا و ون دربیک، یونایتد فرصت‌های چندانی خلق نکرد. اما تمایل سولشر به حفاظت بیشتر از چار مدافع خود پس از شکست شش بر یک در برابر تاتنهام قابل درک بود.

گذشته از مقطع کوتاهی در آغاز نیمه دوم، فرد و مک تامینی همین کار را کردند. فرد به‌خصوص بهترین هافبک دفاعی یونایتد است، و در پرس کردن کارآمدتر از نمانیا ماتیچ است، و در عین حال توپ‌گیری‌می‌کند، و حفظ توپش از ماتیچ و مک تامینی بهتر است. تنها فرناندز بیش از او در منطقه جریمه نیوکاسل پرس کرد، هرچند فرد در ۲۵ دقیقه آخر بازی ضور نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها دو ماه از شکست یونایتد در نیمه‌نهایی جام یوفا می‌گذرد. آن زمان سولشر اذعان کرد که یونایتد نیاز به نیمکتی قوی دارد. ولی در پایان فصل ناامیدکننده‌ای از نقل و انتقال، حرفش را عوض کرد و گفت: «دیده‌ام که خیلی بازیکنان دیگر که فصل پیش خوب یازی نمی‌کردند، حالا خوب بازی می‌کنند.»

احتمالا حقیقت ماجرا جایی در این میانه است. بازیکنان ذخیره یونایتد باید بهتر شوند، اما برای شکست دادن هر تیم کم‌بنیه‌ای مثل نیوکاسل استیو بروس توانایی دارند. نیوکاسل فقط دو فرصت واقعی داشت، یکی گل به خودی لوک شا در دقیقه دوم، و دیگری دفاع جانانه داوید دهیا در موقعیت تک به تک با کالم ویلسون.

گذشته از اینها، یونایتد به‌راحتی سوار بازی بود، و در برابر هفت شوت نیوکاسل، ۲۸ شوت زد. تردیدی نبود که یونایتد شایستگی هر سه امتیاز بازی را داشت.

حالا که بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از حالا تا میانه ماه دسامبر تقریبا هر هفته برگزار می‌شوند، یونایتد به بازیکنان ذخیره قابل اعتمادی نیاز دارد. بازیکنانی که بتوانند از پس تیم‌های اروپایی برآیند تا بقیه بتوانند استراحت کنند.

یونایتد پس از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا در میانه این هفته باید به اورتون، ساوت‌همپتون و وستهم سفر کند. این تصویری از دو ماه آینده به دست خواهد داد. هر سه این تیم‌ها بهتر از نیوکاسل بازی می‌کنند. ولی در عین حال، این شروع مثبتی بود برای ذخیره‌های سولشر پیش از آغاز زمستان طولانی منچستر یونایتد.

© The Independent

بیشتر از ورزش