شاهزاده رضا پهلوی: تروریستی اعلام شدن سپاه مانند کشیدن بزرگ‌ترین دندان رژیم است 

«تحریم سپاه تاثیر چشمگیری در ریزش نیروهای آن خواهد داشت و این به فروپاشی رژیم اسلامی در ایران کمک می‌کند»

نشریه تلگراف نوشته است که ولیعهد ایران از بریتانیا خواسته است تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند، با این استدلال که این اقدام به مثابه «کشیدن بزرگ‌ترین دندان رژیم است».

این نشریه بریتانیایی نوشته است که شاهزاده رضا پهلوی، پسر و وارث محمدرضا شاه پهلوی، پادشاه فقید ایران، حدود نیم قرن گذشته را صرف مبارزه برای ایران آزاد و سکولار کرده است و یک چهره مهم در میان جمعیت چهار میلیونی ایرانیان خارج از کشور است. 

شاهزاده رضا پهلوی پیش‌تر نیز در سفر کوتاهش به لندن در گفت‌وگو با ساندی‌تلگراف گفت که وقتی نوبت به تحریم سپاه می‌شود، غرب کند عمل می‌کند چرا که اهمیت چنین اقدامی را دست‌کم می‌گیرد. 

تلگراف در مطلبی مفصل در روز شنبه ۲۵ فوریه نوشت که از نظر او تردید بریتانیا و دیگر قدرت‌های اروپایی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاید به این دلیل است که آن‌ها «هنوز درک نکرده‌اند» که این اقدام چه تاثیر شگرفی را در داخل ایران موجب خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی گفت که تحریم سپاه به معنای «فشار بیشتر برای فلج کردن رژیمی است که وابسته به این ابزار زور در داخل و خارج برای فعالیت‌های شرورانه خود در سوریه و لبنان و در خود ایران است».

او افزود که این امر تاثیر چشمگیری در ریزش نیروهای سپاه خواهد داشت و این به فروپاشی رژیم اسلامی در ایران که دیر یا زود رخ خواهد داد، کمک می‌کند. 

شاهزاده رضا پهلوی به تلگراف گفت: «به عبارت دیگر شما بزرگ‌ترین دندان رژیم را می‌کشید و آن را ضعیف می‌کنید و تضعیف رژیم تاثیری مستقیم در تقویت مردم دارد.»

او گفت تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران در غرب، توانایی‌های آن را محدود می‌کند و در عین حال، حاوی پیامی قوی هم به مردم و هم به جمهوری اسلامی است. 

تلاش برای ممنوع کردن این گروه با برخی نظرهای مخالف در دولت بریتانیا مواجه است و در حالی که مقام‌های وزارت کشور بریتانیا برای تحریم سپاه تلاش می‌کردند، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن را به اشتراک گذاشتند و پس از ابراز نگرانی جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، درباره آسیب آن به منافع بریتانیا، بحث‌ها متوقف شد. 

شاهزاده رضا پهلوی، در یک هفته گذشته رشته سفرهایی را در شهرهای اروپا داشت و از جمله به مونیخ، پاریس، بروکسل و لندن رفت تا با مقام‌های اروپایی و روزنامه‌نگاران درباره وضعیت ایران و تغییر رژیم گفت‌وگو کند. 

او معتقد است که اکنون برای اولین بار پس از انقلاب تمامی شرایط لازم برای سقوط جمهوری اسلامی فراهم است. 

شاهزاده رضا پهلوی گفت که اکنون چهره‌های اصلاح‌طلب داخل کشور نیز به صف کسانی پیوسته‌اند که خواستار تغییر رژیم در ایران‌اند و «یک ملت یک‌صدا فریاد مرگ بر دیکتاتور سر داده است».

تلگراف نوشته است که شاهزاده رضا پهلوی به احیای سلطنت در ایران اعتقاد ندارد و به دنبال آن است که مردم ایران درباره سرنوشت حکومت خود تصمیم بگیرند. او در عین حال، نقش خود را برای گذار به آینده ایران مهم توصیف کرد و گفت که در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهد کرد.