کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد 

در تحریم‌های جدید کانادا ۱۲۹ فرد از جمله معاونان نخست‌وزیری و دیگر مقام‌های ارشد حکومت روسیه و ۶۳ نهاد در فهرست سیاه قرار گرفتند

جاستین ترودو در سخنانی از اعمال محدودیت صادرات برخی محصولات و فراورده‌های شیمیایی از کانادا به روسیه خبر داد. 

نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی که در سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین و در روز جمعه ۲۴ فوریه ایراد کرد، همچنین اعلام کرد که خرید انواع سلاح‌ها از روسیه ممنوع می‌شود. 

ترودو همچنین در جمع خبرنگاران در تورنتو گفت که کانادا چهار تانک لئوپارد-۲ دیگر، خودروهای زرهی و بیش از پنج هزار گلوله مهمات را به اوکراین می‌فرستد.

در تحریم‌های جدیدی که دولت کانادا علیه روسیه اعمال کرده است، ۱۲۹ فرد از جمله معاونان نخست‌وزیری و دیگر مقام‌های ارشد حکومت روسیه و ۶۳ نهاد در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند. 

جاستین ترودو گفت: «ولادیمیر پوتین هنگام شروع جنگ تجاوزکارانه خود علیه اوکراین، اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شد. او اوکراینی‌ها و همبستگی دوستانشان در سراسر جهان را دست‌کم گرفت... اما امروز، ما قوی‌تر و متحدتر از همیشه‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتاوا همچنین صادرات «برخی عناصر شیمیایی برای استفاده در تجهیزات الکترونیک» به روسیه را ممنوع کرده و واردات و خرید انواعی از تسلیحات روسی را ممنوع اعلام کرده است. 

پیش‌تر، اعضای دیگری از کشورهای گروه هفت - هفت کشور صنعتی جهان- تدابیر مشابهی اتخاذ کردند و با حمایت بیشتر از اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند. 

وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه از تخصیص یک بسته جدید دو میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین خبر داد و وزارت بازرگانی دولت جو بایدن در واشنگتن مجموعه‌ای از تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی جدید را در مورد صنایع معدن و فلزات روسیه و همچنین شرکت‌هایی در کشورهای ثالث خبر داد که در کار صادرات کالاهایی‌اند که در نهایت سر از کشورهایی چون ایران و بلاروس و روسیه درمی‌آورند و برای ساخت سلاح‌هایی چون پهپاد استفاده می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا، تحریم های کانادا و غرب را «بی‌معنی» توصیف کرده است. 

 استپانوف گفت: «شهروندان تحریم‌شده ما با لبخند به چنین اقدام‌هایی نگاه می‌کنند.» او گفت که اقدام‌هایی چون اعمال تحریم «نشانه درماندگی اردوگاه ضدروسی و متنفر از روسیه است، اما می‌داند که نمی‌تواند ما را شکست دهد.»

ساعاتی قبل در روز جمعه، کانادا از تخصیص یک بودجه ۲۳.۵ میلیون دلاری برای حمایت از تلاش‌ها برای مین‌زدایی و مقابله با تهدیدهای هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیویی خبر داده بود. 

جنگ روسیه در اوکراین تا جایی پیش رفته است که صدای سیاستمداران چپگرای کانادایی را نیز درآورده است و ملانی جولی، وزیر خارجه دولت کانادا، نیز در سخنانی گفت: «اکنون زمان صحبت از صلح نیست، بلکه زمان مسلح کردن اوکراین است،» او افزود:‌ «هرگز گمان نمی‌کردم که به‌عنوان یک سیاستمدار پیشرو چنین حرف بزنم.»

جولی این سخنان را در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ایراد کرد. 

کانادا خانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار اوکراینی-کانادایی است و پس از روسیه دومین جامعه بزرگ اوکراینی خارج از کشور را در خود جا داده است. 

بیشتر از جهان