زنی که می‌خواست انتقام کشته شدن سلیمانی را بگیرد، از دانشگاه تگزاس اخراج شد

نیکا نیکوبین هنگام هم‌آغوشی با مردی آمریکایی در هتلی در لاس‌وگاس در گردن او چاقو فرو کرد تا به گفته خودش «انتقام سلیمانی را بگیرد»

زن جوان اکنون در حصر خانگی است-اقتصادنیوز 

نیکا نیکوبین، زنی ایرانی که به اغوا کردن مردی در هتلی در لاس‌وگاس و چاقو زدن به او با انگیزه گرفتن انتقام قاسم سلیمانی متهم بود، از دانشگاه تگزاس اخراج شد. گفته می‌شود که این زن اکنون با حکم دادگاه نوادا در حصر خانگی به سر می‌برد.

مقام‌های دانشگاه تگزاس، روز پنجشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن)‌، به فاکس‌نیوز گفتند که ثبت‌نام نیکا نیکوبین برای ترم بهار ۲۰۲۳ در این دانشگاه رد شد.

مقام‌های این دانشگاه گفتند به‌تازگی مطلع شده‌اند که نیکا نیکوبین مرتکب جرمی شده و پرونده او در دادگاه نوادا تحت رسیدگی است. آنان افزودند: «از آنجا که ایمنی دانشگاه و جامعه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، او را اخراج کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس در اسفند سال ۱۴۰۰ (مارس ۲۰۲۲) در نزدیکی مرکز شهر لاس‌وگاس، نیکا نیکوبین را پس از حمله به مردی آمریکایی دستگیر کرد.

نیکوبین و مرد آمریکایی -نام او مشخص نیست- در یک سایت دوست‌یابی با هم آشنا شده و سپس در هتل با یکدیگر قرار ملاقات گذاشته بودند. این زن جوان پس از اینکه مرد را به بستر کشاند، دو بار چاقو را در گردن او فرو کرد.

مرد که زنده مانده بود از اتاق خارج شد و با پلیس تماس گرفت. زن هم از اتاق بیرون دوید و به یکی از کارمندان هتل گفت که مرد را چاقو زده است.

نیکوبین پس از دستگیری به ماموران پلیس گفت که هدفش از حمله به مرد آمریکایی، گرفتن انتقام قاسم سلیمانی بود و قصد کشتن مرد را نداشته است.

او همچنین گفته بود که پیش از اقدام به این کار، آهنگی به نام «گورکن» را شنیده که انگیزه این کار را در او افزایش داده است.

نیکا نیکوبین، ۲۲ ساله، متولد ایالت نوادا در آمریکا است، اما پدر و مادر ایرانی دارد.

قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، شاخه‌ برون‌مرزی سپاه پاسداران، دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها گفته‌اند که انتقام فرمانده سابق سپاه قدس را می‌گیرند. فروردین امسال نیز محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت که انتقام سلیمانی «به شیوه‌های دیگر» گرفته می‌شود.