شاهدخت نور پهلوی خطاب به پدر نوشته است؛ مردی که هرگز اجازه نداده هیچ‌ چیز بر احساس وظیفه و شرافت او اثر بگذارد

به پدرم بسیار افتخار می‌کنم و هر روز قدردان این انقلاب هستم چرا که او توانست شاهد اتحاد هموطنانش در جای‌جای جهان باشد

«هرگز کسی را به از خودگذشتگی او ندیدم. چطور می‌شود کسی بتواند تمام زندگی‌اش را برای مبارزه‌ای صرف کند که نفع شخصی برایش نداشته است.»

شاهدخت نور پهلوی، در پیامی در روایتگر اینستاگرام خود ضمن اشاره به گردهمایی بزرگ ایرانیان در روز شنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) در لس‌آنجلس، به سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی در جمع ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد که چگونه بدون هماهنگی قبلی، زمانی که با استقبال گرم حاضران مواجه شدند، به‌جای راهپیمایی، برای ده‌ها هزار تن از مخالفان نظام جمهوری اسلامی سخنرانی کرد.

سخنرانی از پیش اعلام نشده شاهزاده رضا پهلوی، در گردهمایی بزرگ روز ۲۲ بهمن لس‌آنجلس، نخستین سخنرانی عمومی ایشان پس از انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌رود. به‌گفته منابع دولتی و رسانه‌های محلی بیش از ۱۰۰ هزار تن در گردهمایی روز ۲۲ بهمن لس‌آنجلس شرکت کردند.

 

شاهدخت نور پهلوی در ابتدای پیام خود به‌مناسبت «روز عشق» نوشت:

«من همیشه به‌شدت احساس می‌کردم باید از پدرم حمایت و مراقبت کنم. مردی که از دست‌دادن‌ها و سختی‌های غیرقابل وصفی را تجربه کرده است. اما هرگز اجازه نداده که هیچ چیز بر احساس وظیفه و شرافت او اثر بگذارد.

هرگز کسی را به از خودگذشتگی او ندیدم. چطور می‌شود کسی بتواند تمام زندگی‌اش را برای مبارزه‌ای صرف کند که نفع شخصی برایش نداشته است؟

همیشه نگران بودم مردم کشوری که او بسیار دوستش می‌دارد، توان تشخیص خلوص و پاکی قلب و نیات او - که بسیار کمیاب است- را نداشته باشند یا نتوانند عشق پایدار و بی‌نظیر او به کشورش را درک کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدخت نور پهلوی در بخش دیگری از پیام خود نوشت:

«بیان شناخت او کار سختی است. ساده بگویم هیچ کسی را مثل او ندیده‌ام. با این اوصاف نگران بودم که برخی از تصورات و پیش‌فرض‌ها بر پیام پدرم سایه بیندازد.

شنبه وقتی در راه تظاهرات بود، با هم صحبت کردیم. خواسته‌اش این بود که دوشادوش دیگران راهپیمایی کند. اما وقتی به آنجا رسید آنچنان با آغوش باز از او استقبال شد، بدون برنامه‌ریزی قبلی، به جای راهپیمایی، سخنرانی کرد.

به یاد آوردم که او چه اندازه قادر است طبیعی و صادقانه، از اعماق قلب خود با مردم حرف بزند.

به پدرم بسیار افتخار می‌کنم و هر روز قدردان این انقلاب هستم. چرا که او توانست شاهد اتحاد هموطنانمان در جای‌جای جهان باشد.»

 امروز بیش از هر زمان دیگری، ایمان دارم که نور بر تاریکی، یک بار و برای همیشه، پیروز خواهد شد و ما دوباره خواهیم توانست یک ایران واقعا دموکراتیک بسازیم.»