ده‌ها هزار ایرانی در شهرهای مختلف دنیا یک‌صدا خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی شدند

ایرانیان خواهان تداوم اتحاد و همبستگی و حمایت جهانی از خیزش سراسری‌اند

تجمع‌ها و اعتراض‌های ایرانیان خارج از کشور و فعالان سیاسی مخالف نظام جمهوری اسلامی، همچنان در ده‌ها شهر جهان ادامه دارد. از نیوزلند و استرالیا و کشورهای آسیایی تا شهرهای کوچک و بزرگ اروپا، ده‌ها هزار ایرانی، در همراهی برخی از فعالان سیاسی کشورهای میزبان، یک‌صدا علیه نظام جمهوری شعار دادند و خواستار پیگیری سیاست‌‌‌‌‌های محکم‌تر دولت‌های غربی در قبال سرکوب نظام‌مند جمهوری اسلامی و پشتیبانی قاطع از خیزش سراسری علیه نظام جمهوری اسلامی شدند.

روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، در گردهمایی بزرگ ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی در شهر پاریس، برخی از نمایندگان ایرانی‌تبار پارلمان‌های اروپایی از جمله دانیال ایلخانی‌پور، نماینده مجلس ایالتی هامبورگ، و علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان سوئد، نیز حضور داشتند.

آخوندی در گردهمایی پاریس، بار دیگر از کشورها و نهادهای اروپایی خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. به‌ گفته آخوندی، ایرانیان با هر طرز فکری تا پایان دادن به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی متحد در کنار هم ایستاده‌اند.

در گردهمایی بزرگ پاریس، نیاز زم، دختر روح‌الله زم، روزنامه‌نگاری که به‌ دست عوامل نظام جمهوری اسلامی در عراق ربوده و بعد در ایران اعدام شد، نیز حضور داشت و سخنرانی کرد. نیاز زم گفت امروز صدای پدر شکنجه‌شده و کشته‌شده‌اش است.

نیاز زم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در گردهمایی پاریس گفت: «امروز تنها چیزی که ما می‌خواهیم پایان دادن به نظام جمهوری اسلامی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شهر لندن هم، هزاران ایرانی مخالف نظام جمهوری اسلامی، با حمل پرچم‌ ملی شیروخورشید‌نشان ایران در میدان ترافالگار، در مرکز لندن، گرد هم آمدند و علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند. 

در گردهمایی بزرگ لندن، بسیاری از شرکت‌کنندگان، اعم از ایرانی و غیرایرانی، شعارها و پلاکاردهایی با مضمون تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دست داشتند.

ایرانیان ساکن آلمان، سوئد، ایتالیا، هلند و دانمارک نیز روز شنبه راهپیمایی برگزار کردند و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

در شهر استکهلم، تصاویر منتشرشده از جمعیت حاضر در خیابان منتهی به پارلمان سوئد نشان می‌دهد که تعداد زیادی از ایرانیان معترض به دو زبان سوئدی و فارسی شعار می‌دهند و می‌خواهند که نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

در شهر استهکلم، سه تجمع دیگر در مناطق مختلف این شهر برگزار شد که گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی فراخوان برگزاری آن‌ها را داده بودند.

تصاویری از حرکت دسته‌جمعی ایرانیان ساکن هلند به شهر «دوسلدورف» آلمان و حرکت ایرانیان مقیم هامبورگ به شهر «پاریس» در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد ایرانیان برای شرکت در گردهمایی‌های بزرگ‌تر به شهرهای دیگر رفته‌اند.

در ادامه روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، قرار است تجمع‌های اعتراضی پرشماری نیز در شهرهای کوچک و بزرگ آمریکا و کانادا، از جمله در واشنگتن و تورنتو برگزار شود. در این تجمع‌ها قرار است شماری از چهرهای مخالف نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشند.