نبرد غول‌های به‌پاخاسته در لیگ اروپا

بارسا و منچستریونایتد که این فصل متحول شده‌اند، پنجشنبه بازی حساسی دارند

منچستریونایتد هم از شش بازی اخیرش پنج برد و یک تساوی دارد و تن‌هاگ توانسته این تیم را به روزهای خوبش برگرداندـ JOSE JORDAN / AFP

لیگ اروپا معمولا صحنه برخورد تیم‌های درجه دوم اروپا است، ولی جدال پنجشنبه شب بارسلونا و منچستریونایتد دست‌کمی از بازی‌های بزرگ لیگ قهرمانان ندارد؛ دو تیمی که روی هم ۸ بار قهرمان اروپا شده‌اند.

بارسا فصل را در لیگ قهرمانان اروپا شروع کرد، ولی در گروهش سوم شد تا به لیگ اروپا سقوط کند. با این حال، تیم ژاوی در هفته‌های گذشته متحول شده و با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید، صدرنشین لالیگا است.

منچستریونایتد هم در شروع فصل با هدف یک تحول بلندمدت اریک تن‌هاگ هلندی را انتخاب کرد، ولی پیشرفت این تیم سریع‌تر از حد انتظار بوده و آن‌ها بالاتر از چلسی، لیورپول و تاتنهام، خودشان را تا رده سوم لیگ برتر انگلیس بالا کشیده‌اند.

ژاوی که تیمش ۸ بازی متوالی اخیر در جام‌های مختلف را برده، بعد از برتری یکشنبه شب مقابل ویارئال گفت: «نمی‌گویم که بارسا مهارنشدنی است، ولی ما فرم خیلی خوبی داریم. باید به خوبی بازیابی کنیم و ذهنیتمان را برای لیگ اروپا تغییر دهیم تا بتوانیم مقابل منچستریونایتد بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم.»

سرمربی بارسا در تمجید از حریف اضافه کرد: «آن‌ها هم فرم خیلی خوبی‌ دارند. منچستریونایتد قرعه خیلی سختی است، ولی ما برای این رقابت آماده‌ایم. از زمانی‌که به اینجا آمده‌ام، این بهترین فرم ما است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منچستریونایتد هم از شش بازی اخیرش پنج برد و یک تساوی دارد و تن‌هاگ توانسته این تیم را به روزهای خوبش برگرداند. آن‌ها در آخرین بازی‌ خود در زمین لیدز به پیروزی دو بر صفر رسیدند.

تن‌هاگ هم در آستانه سفر به اسپانیا به تمجید از بارسا پرداخت و اعتراف کرد که ترجیح می‌داد در فینال با تیم ژاوی روبرو شود. سرمربی منچستریونایتد گفت: «فکر می‌کنم بارسلونا و ما هر دو ترجیح می‌دادیم در فینال با هم بازی کینم. با این حال، بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم.»

تن‌هاگ اضافه کرد: «خوشبختانه همه بازیکنان برای بازی بارسا آماده‌اند. این بازی می‌تواند در بالاترین سطح باشد. من طرفدار ژاوی در زمان بازی‌اش بودم. بارسا در آن زمان تیم فوق‌العاده‌ای بود و او نقش مهمی در تیم داشت. شما می‌توانید ببینید که این فلسفه را به بارسا برگردانده است. من تیم او و روش تهاجمی‌شان را دوست دارم. او در مسیر درستی حرکت می‌کند. این یک چالش جذاب بین منچستریونایتد و بارسا خواهد بود.»

بیشتر از فوتبال