منچستریونایتد و تصمیم دشوار انتخاب دروازه‌بان

سرمربی یونایتد نمی‌تواند در فصل آینده هم‌زمان سه دروازه‌بانش را راضی نگه دارد

این مربی نروژی اعتراف کرد که اگر در فصل آینده دخیا، رومرو و هندرسون را با هم در اختیار داشته باشد نمی‌تواند به هر سه به اندازه کافی بازی بدهد-CARL RECINE / POOL / AFP

اوله گونر سولشر اعتراف کرد منچستر یونایتد تابستان امسال برای انتخاب کردن بین سه دروازه‌بان برتر خود با تصمیم‌گیری دشواری مواجه است.

سولشر در فصل آینده از لحاظ دروازه‌بان دست پری دارد و باید بین داوید دخیا، سرخیو رومرو و دین هندرسون دست به انتخاب بزند زیرا معتقد است نمی‌تواند هر سه را راضی نگه دارد.

دخیا تاکنون در سراسر دوره سرمربیگری سولشر در یونایتد انتخاب نخست وی بوده است اما جایگاه این دروازه‌بان ۲۹ ساله اخیراً  و به دلیل فرازونشیبی که در کارکرد وی رخ داده است و از جمله مرتکب چند اشتباه فاحش شده است، زیر ذره‌بین بررسی رفته است.

از سوی دیگر هندرسون هم که به صورت قرضی به شفیلد یونایتد رفته بود، کارکرد خیلی خوبی داشت و رومرو هم در مسابقات یونایتد در داخل و لیگ اروپا ثابت کرد دروازه‌بان دوم توان‌مندی است.

سولشر در آستانه مسابقه روز دوشنبه در برابر کپنهاگن در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا از هر سه این دروازه‌بان‌ها و «لی گرنت» کهنه‌کار دروازه‌بان پشتیبان یونایتد ستایش کرده‌ است و حتی گفته است: «هیچ مربی در جهان مانند او دست پُری ندارد.»

با این حال این مربی نروژی اعتراف کرد که اگر در فصل آینده دخیا، رومرو و هندرسون را با هم در اختیار داشته باشد نمی‌تواند به هر سه به اندازه کافی بازی بدهد.

سولشر گفت: «به نظر من رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب تیم مهم است و باید چنین رقابتی را داشته باشیم.

در حال حاضر دین، سرخیو و داوید را در اختیار داریم. لی هم که دروازه‌بان حرفه‌ای معرکه‌ای است از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. ولی واضح است که نگه داشتن هر سه آن‌ها در باشگاه سخت است و باید دید چه تصمیمی می‌گیریم.»

هندرسون با آن که انتقال قرضی‌اش به شفیلد یونایتد خاتمه یافته است به لحاظ قانونی حق ندارد در مسابقات کوچکی شرکت کند که طی دو هفته آینده در آلمان برگزار می‌شود.

یک امکان برای هندرسون که ظاهراً در حال مذاکره برای قرارداد جدید با یونایتد است یک سال دیگر بازی قرضی در برامال لین است. اما این بازیکن ۲۳ ساله مشتاق است توانایی‌های خود را به سولشر ثابت کند.

سرمربی یونایتد همچنین باید تصمیم بگیرد که در دوره‌های بعدی لیگ اروپا رومرو (دروازه‌بان انتخابی‌اش برای جام) را درون دروازه حفظ کند یا دخیا را به درون دروازه بازگرداند.

سرمربی یونایتد در پاسخ به این که در بازی برابر کپنهاگن از رومرو استفاده خواهد کرد یا نه گفت: «این پرسیدن ندارد. هیچ مربی در جهان مانند من در انتخاب دروازه‌بان دستش پر نیست.

سرخیو، داوید و دین هندرسون سه دروازه‌بان عالی‌اند و در این لیگ اروپا مشخص شد سرخیو چقدر برای ما مهم بود و داوید هم همیشه عملکرد خوبی داشته است. باید ببینیم در ادامه چه خواهیم کرد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش