ادعای معاون عملیات سپاه: در «اغتشاشات» با مماشات برخورد کردیم

این ادعا درحالی مطرح شده است که نیروهای امنیتی، از همان روز آغازین خیزش سراسری، به‌طور خشونت‌آمیزی به زنان، مردان و کودکان معترض در خیابان‌ها، با گلوله و باتوم حمله کردند

عباس نیلفروشان به تلاش برخی از مقام‌های کشورهای اروپایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا اشاره کرد- - تسنیم

عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه ۲۱ بهمن در مراسمی حکومتی در اصفهان، مدعی شد که در جریان خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی با معترضان «مماشات» کرده‌اند و آن‌ها می‌توانستند اعتراض‌ها را در روزهای ابتدایی خیزش سراسری به‌طور کامل سرکوب کنند.

این ادعا درحالی مطرح شده است که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پلیس جمهوری اسلامی، از همان روز آغازین خیزش سراسری، به‌طور خشونت‌آمیزی به زنان، مردان و کودکان معترض در خیابان‌ها، با گلوله و باتوم حمله کردند و علاوه بر بیش از ۵۰۰ کشته، صدها شهروند معترض بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر نابینا شدند و ده‌ها هزار نفر نیز بازداشت شدند.

نیلفروشان هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با حمله به نظام شاهنشاهی پهلوی گفت: «این روزها برخی‌ها خود را به فراموشی زده‌اند و دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند.»

نیلفروشان درحالی این ادعا را مطرح کرد که در جریان خیزش سراسری، هزاران نفر در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران، نام خاندان پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی را فریاد زدند و ضمن شعار علیه جمهوری اسلامی، خواستار بازگشت شاهزاده رضا پهلوی به ایران و برقراری حکومت پادشاهی مشروطه شدند.

طی روزهای اخیر و مصادف با مراسم حکومتی دهه فجر در ایران، نیز بسیاری از ایرانیان پرچم شیروخورشیدنشان و شاهزاده رضا پهلوی را روی میادین، ساختمان‌های حکومتی و پل‌های عابرپیاده در اتوبان‌ها نصب کرده‌اند.

معاون عملیات سپاه پاسداران، همچنین اعلام کرد که دستاوردهای نظام پهلوی با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و کشور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند زیرساخت‌ها، جاده، ریل‌گذاری و پزشکی پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

جملاتی که پایه و اساس آن مشخص نیست و نگاهی به خطوط راه‌آهن، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، پل‌ها و جاده‌هایی که در زمان حکومت پهلوی ساخته شدند و همچنان در ایران استفاده می‌شوند، کذب بودن ادعای این مقام نظامی را ثابت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عباس نیلفروشان درباره خیزش سراسری ایرانیان نیز گفت:‌ «دشمنان کشور در اغتشاشات اخیر تمام امکاناتشان را پای کار آوردند، قرارگاه‌های عملیاتی‌شان را در منطقه و آمریکا فعال کردند و دائما دستورالعمل‌های اغتشاش از این قرارگاه‌ها صادر می‌شد. دشمن برای به اغتشاش کشاندن کشور دلارهای زیادی را هزینه کرده و نفوذی‌های زیادی را که در طول سه دهه در ارکان مختلف نظام جاسازی کرده بود، به میدان آورد که هویت آن‌ها آشکار شده است. استکبار جهانی روی دانشگاه و دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری و تلاش کرد آن‌ها را به خیابان بیاورد.»

ادعاهای بدون سند نیلفروشان درباره پرداخت پول به معترضان از طرف کشورهای غربی، در حالی عنوان شد که در جریان خیزش سراسری، دانش‌آموزان زیادی در ایران با پاره کردن تصاویر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و روح‌الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی، نفرت خود از نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند.

نیلفروشان افزود: «اگر می‌خواستیم مثل آن‌ها برخورد کنیم، این جریانات خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید جمع می‌شد. در اغتشاشات اخیر، با قمه و قداره سر می‌بریدند، اما به ما می‌گفتند دیکتاتور. کشیدن چادر از سر زن‌ مسلمان با کدام‌یک از اصول دموکراسی هم‌خوانی دارد؟ خودروهایی که مایحتاج مردم را جابه‌جا می‌کرد با تیراندازی متوقف کردند و به‌زور مغازه‌های مردم را بستند. ما دیکتاتور هستیم یا شما؟ شما که روی داعش را سفید کردید، اما با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت و حضور پرشور مردم اوضاع به‌شکلی کنترل شد که خودی‌ها آسیب کمتری ببینند‌.»

در جریان خیزش سراسری، برخلاف ادعای معاون عملیات سپاه پاسداران، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی خشونتی شدید را علیه معترضان اعمال کردند که در نتیجه آن، بیش از ۵۰۰ شهروند که ۶۹ نفر از آن‌ها کودکان زیر ۱۸ سال بودند، کشته شدند.

در یکی از بولتن‌های هک‌شده خبرگزاری فارس، نیز تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های سراسری جاری در ایران «بسیار بیشتر» از شمار جان‌باختگان آبان ۹۸ اعلام شده است.

همچنین در هفته نهم خیزش سراسری، اداره سیاسی سپاه پاسداران در یادداشتی با پذیرش ضمنی ناکامی در سرکوب اعتراض‌ها، به پایگاه عظیم مردمی خیزش علیه جمهوری اسلامی اذعان کرده و هرم جمعیتی آن را به چهار دسته «معاندین»، «عدالت‌خواهان»، «نوگرایان» و «اقتصادزدگان» تقسیم‌بندی کرده بود.

عباس نیلفروشان به تلاش برخی از مقام‌های کشورهای اروپایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا نیز اشاره کرد و با «کوتوله سیاسی» خواندن اعضای پارلمان اروپا، گفت: «آن‌ها از نظامیان مستقر در پایگاه عین‌الاسد بخواهند توضیح دهند که با چند فروند از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن فرزندان انقلاب اسلامی چه‌جهنمی برایشان ایجاد شد و پیامدهای آن چه بود. سپاه قلب فتنه را در منطقه غرب آسیا در هم کوبید و هیمنه پوشالی استکبار فرو ریخت و این اتفاق سرآغاز رفتن آمریکا از افغانستان و منطقه بود.»

جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که در جریان حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، تعدادی از نیروهای آمریکایی کشته شدند، ادعایی که هنوز هیچ مدرکی برای آن منتشر نشده و حتی نام یک سرباز آمریکایی در جریان این حمله که برای انتقام ترور قاسم سلیمانی انجام شد، رسانه‌ای نشده است.

نیروهای سپاه پاسدران پس از این عملیات موشکی، به سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی که از تهران بلند شده بود، شلیک کردند و ۱۷۶ شهروند را که بیشترشان ایرانی بودند، کشتند. مقام‌های سپاه همچنان می‌گویند این اتفاق سهوی و بر پایه اشتباه پدافند سپاه صورت گرفته، اما منتقدان و خانواده کشته‌شدگان این پرواز می‌گویند سپاه می‌خواست این حمله را به نام آمریکایی‌ها تمام کند و وقتی آمریکا در لحظه آخر از حمله نظامی به جمهوری اسلامی منصرف شد، ماجرای عمدی بودن شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری لو رفت.