خبر تلخ ورزش ایران؛ درگذشت سه فوتبالیست ایرانی در زلزله ترکیه

تلاش بی‌نتیجه برای نجات میراحمدی، سعیداوی و مطرودی

تلاش برای نجات سه فوتبالیست ایرانی زیر آوار زلزله ترکیه بی‌نتیجه بود- HANDOUT / IHH HUMANITARIAN AID GROUP / AFP

محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیداوی و حامد مطرودی، سه ملی‌پوش «تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران»، پس از ریزش هتلی در شهر ملطیه زیر آوار گرفتار شده بودند.

تلاش برای نجات سه فوتبالیست ایرانی زیر آوار زلزله ترکیه بی‌نتیجه بود و خبرگزاری‌ها پنجشنبه مرگ آن‌ها را تایید کردند. محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیداوی و حامد مطرودی، سه ملی‌پوش تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران در هتلی در شهر ملطیه که در‌اثر زلزله شدید اخیر ترکیه تخریب شده است اقامت داشتند.

رسانه‌های ترکیه‌ بعد از زلزله ۷.۸ ریشتری روز دوشنبه این کشور خبر دادند ۱۱ بازیکن والیبال و سه فوتبالیست قطع عضو ایرانی، عضو تیم «ملطیه بلداسپور» که در هتل کرچوال اقامت داشتند، زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جعفر عسکری، سرمربی تیم فوتبال قطع عضو ایران، پس از خبر گرفتار شدن این سه بازیکن زیر آوار، به خبرگزاری ایرنا گفته بود: «محمدرضا میراحمدی و مهدی سعیداوی پنج سال است که در ترکیه هستند و حامد مطرودی نیز امسال به جمع آنان پیوسته است. متاسفانه آنان در هتلی هستند که ۹۰ درصد آن تخریب شده است. از نخستین ساعات زلزله ترکیه، با کنسولگری ایران در استانبول و سفارت ایران در آنکارا در ارتباط بودیم و از طریق هلال‌ احمر نیز با نهادهای ترکیه در ارتباطیم تا خبری از این سه عزیز دریافت کنیم. همچنین با سرپرست و برخی از بازیکنان این تیم در ارتباطیم تا شاید خبری از ملی‌پوشان دریافت کنیم.»

او درباره دشواری‌های عملیات نجات هم توضیح داده بود: «نه‌تنها ۹۰ درصد این هتل، بلکه ساختمان‌های کناری آن نیز تخریب شده و این کار را برای آواربرداری سخت کرده است. ریزش این ساختمان‌ها کوهی از آوار ایجاد کرده و تاکنون نیز کسی از زیر این آوارها خارج نشده است.»

عسکری پنجشنبه خبر تلخ پیدا شدن پیکرهای این سه ملی‌پوش را تایید کرد و گفت: «متاسفانه امروز باخبر شدیم با انجام عملیات آواربرداری هتل فروریخته در ترکیه، پیکر بی‌جان سعیداوی، میراحمدی و مطرودی از زیر آوار خارج شده است و آن‌ها دار فانی را وداع گفته‌اند. ابتدا پیکر مرحوم سعیداوی و مطرودی از زیر آوار خارج شد و بعد از ساعاتی پیکر بی‌جان مرحوم میراحمدی هم از زیر آوار کشف شد و بیرون آمد. خداوند به خانواده‌های این عزیزان صبر بدهد و این سه ملی‌پوش ارزنده را هم بیامرزد. روحشان شاد.»

بیشتر از جهان