نجات معجزه‌آسای ملی‌پوش ایرانی از زلزله ترکیه

قلی‌زاده و تیمش به شهر انطاکیه رفته بود و او و همراهانش به زحمت توانستند از هتل خارج شوند

اولین تجربه علی قلی‌زاده در لیگ ترکیه با پیراهن کاسیم‌پاشا، بازی عصر یکشنبه، ۵ فوریه (۱۶ بهمن)، در خانه هاتای‌اسپور بود. او در نیمه دوم به زمین رفت و چیزی نمانده بود که بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد، ولی کریستیان آتسو، مهاجم سابق چلسی و نیوکاسل، در آخرین ثانیه‌ها با ضربه ایستگاهی، میزبان را به گل برتری رساند. البته تلخی این شکست برای یاران قلی‌زاده با آنچه ساعاتی دیگر رخ داد، قابل مقایسه نبود. ساعت ۴:۱۷ دقیقه بامداد، زلزله‌ای ۷.۸ ریشتری جنوب ترکیه، چندین استان از جمله استان‌های غازی‌آنتپ و هاتای را لرزاند. در آن ساعت تیم کاسیم‌پاشا در هتل بود و هنوز به استانبول برنگشته بود. 

قلی‌زاده درباره آن لحظات پراضطراب گفت: « هاتای بیشترین آسیب را در زلزله دیده است. زمین دو یا سه بار لرزید. همه به در و دیوار خوردیم. خود من از ناحیه دنده مصدوم شدم. با زحمت خودمان را به بیرون محوطه هتل رساندیم و اصلا نمی‌‍‎دانم چطور زنده ماندیم. خدا واقعا رحم کرد. ساختمان هتلی که در آن بودیم فرو نریخت، در حالیکه ساختمان‌های اطراف فرو می‌ریخت. یک چیز آخر‌الزمانی بود و نمی‌توانم آن را با کلمات توصیف کنم.»

قلی‌زاده اضافه کرد که هتل به دلیل سازه مقاوم و جدیدترش سرپا ماند و آن‌ها خوش‌شانس بودند که زیر آوار گرفتار نشدند. پس از وقوع زلزله، باشگاه کاسیم‌پاشا به سرعت بازیکنانش را با پرواز اختصاصی به استانبول برگرداند و آن‌ها فقط توانستند با اتوبوس تیم و بدون وسایلی که با خود به اتاق‌های هتل برده بودند، از این شهر خارج شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هافبک تیم ملی افزود: «خانواده و همه دوستانم از صبح پیگیر حال من بودند و من به خاطر شرایط نمی‌توانستم پاسخ خیلی‌ها را بدهم، اما سلامتی‌ام را به همه اعلام می‌کنم و امیدوارم این زلزله شدید با کمترین تلفات به پایان برسد.»

اما بازیکنان تیم حریف به اندازه قلی‌زاده خوش‌شانس نبودند. آتسو، بازیکنی که گل پیروزی هاتای‌اسپور را زد، یکی از کسانی است که زیر آوار مانده است و تلاش برای نجات او ادامه دارد. همه امیدوارند که گل به کاسیم‌پاشا، آخرین گل زندگی آتسو نباشد؛ از جمله باشگاه نیوکاسل که در واکنش به این بدبیاری برای مهاجم سابقش، در توییتر نوشت: «دعا می‌کنیم که اخبار امیدوارکننده‌ای از کریستیان آتسو بشنویم.»

هدایت تیم هاتای‌اسپور با ولکان دمیرل است. ویدیویی از دروازه‌بان سابق تیم ملی ترکیه منتشر شده که در آن اشک می‌ریزد و تقاضای کمک دارد: «لطفا کمک کنید. از شما می‌خواهم تا جای ممکن اقلام مورد نیاز بفرستید. التماس می‌کنم، محض رضای خدا هرچه از دستتان برمی‌آید کمک کنید و به فریادمان برسید. اوضاع مردم اینجا به شدت بد است و نمی‌توانیم مردم را پیدا کنیم. نه تنها در انطاکیه و هاتای، بلکه در استان‌های مجاور هم خرابی‌ها بسیار زیاد است.»  

سه بازی روز دوشنبه سوپرلیگ ترکیه لغو شده و هنوز مشخص نیست که این مسابقه‌ها هفته آینده برگزار شوند یا نه.

بیشتر از فوتبال