ابرشرکت‌های فن‌آوری ۹ میلیارد دلار در عربستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

این سرمایه‌گذاری‌ها موقعیت عربستان سعودی به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا را ارتقا می‌دهد

@aalswaha

عربستان سعودی اعلام کرد که بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه تکنولوژی‌های آینده شامل مایکروسافت و اوراکل جذب کرده است که در حال ایجاد «مناطق رایانش ابری» در این پادشاهی‌اند.

عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات عربستان سعودی گفت که مایکروسافت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و اوراکل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در زمینه رایانش ابری سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از اهداف این سرمایه‌گذاری، ایجاد منطقه ابری جدید در ریاض است.

السواحه در اجلس لیپ که کنفرانسی متمرکز بر تکنولوژی بین‌المللی و در ریاض در حال برگزاری است، گفت که این سرمایه‌گذاری‌ها موقعیت عربستان سعودی به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا را ارتقا می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، مقامات سعودی از شرکت‌های بین‌المللی می‌خواهند دفاتر خود را نیز به ریاض منتقل کنند.

فاصله گرفتن از اتکا به درآمد نفتی و ایجاد تنوع در منابع درآمد اقتصادی از جمله اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ است که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پایه‌گذار آن است.

عربستان سعودی صدها میلیارد دلار در این طرح اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته وزیر ارتباطات عربستان سعودی، هوآوی چین نیز ۴۰۰ میلیون دلار در زیرساخت «ابری» عربستان برای خدمات‌‌دهی در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و با آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی همکاری خواهد کرد.

السواحه گفت که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هم در سهام محلی و جهانی در بخش‌های مختلف این اجلاس سرمایه‌گذاری خواهد شد.

یکی از این زمینه‌ها هوش مصنوعی است که یکی از زیرمجموعه‌های پروژه نئوم به نام Tonomus یک میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بیشتر از اقتصاد