ولیعهد عربستان سعودی طراحی‌های پروژه آینده‌نگر «لاین» در شهر نئوم را منتشر کرد

شاهزاده محمد بن سلمان:‌ «لاین تاکیدی است بر تعهد ما به ارائه پروژه‌ای برای تمام جهان و نئوم جایی است برای کسانی که رویای فردای بهتر دارند

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز دوشنبه سوم مرداد (۲۵ ژوئیه) طراحی‌های پروژه موسوم به «ذا لاین» در شهر آینده‌‌نگرانه و جدید نئوم را اعلام کرد.

در تصاویر طراحی‌شده از پروژه آینده‌نگرانه «ذا لاین» The Line به معنی «خط»، سازه‌های مدرن و یادآور فیلم‌های علمی تخیلی آینده دیده می‌شوند. ولیعهد عربستان سعودی گفت که این طراحی‌ها ساختار داخلی شهر طبقاتی را نشان می‌دهند و با ایجاد هماهنگی میان شهرسازی و حفظ طبیعت، مشکلات شهرهای سنتی افقی را رفع می‌کنند.»

توسعه شهر نئوم در شمال‌غرب عربستان سعودی، یکی از عمده‌ترین پروژه‌های اقتصادی این کشور به شمار می رود. عملیات خاکبرداری و ساخت تونل میان کوه‌ها برای ساختن این شهر آینده‌نگر در اواخر سال گذشته میلادی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که اولین ساکنان این شهر بدون خودرو تا سال ۲۰۲۴ در آنجا مستقر شوند.

شهر نئوم که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، گل سرسبد برنامه‌های ولیعهد شاهزاده محمد بن سلمان برای بازنگری در اقتصاد بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است.

شاهزاده محمد بن سلمان، پیشتر و در مراسم آغاز پروژه «خط» در نئوم، آن را انقلابی در شهرسازی برای انسان‌ها توصیف کرده بود.

نئوم بخش مهمی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ طرحی بلندپروازانه برای ایجاد تحول در جامعه عربستان سعودی، کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و تبدیل آن به کانون فناوری.

شاهزاده محمد بن سلمان، گفت:‌ «ذا لاین تاکیدی است بر تعهد ما به ارائه پروژه‌ای برای تمام جهان. نئوم جایی است برای کسانی که رویای فردای بهتر دارند.»

او افزود که طراحی‌های پروژه لاین در نئوم، تجسم جوامع شهری در محیطی عاری از جاده، اتومبیل و گازها‌ی زائد در آینده است و این شهر مجهز به قطار سریعی است که ظرف ۲۰ دقیقه دو سوی شهر را به هم متصل می‌کند.

او گفت که لاین، رویکردی جدید به طراحی شهری و با اولویت قرار دادن سلامت مردم است که صد در صد با انرژی تجدیدپذیر کار می‌کند.

شاهزاده محمد بن سلمان گفت:‌ «ایده لایه‌لایه کردن عمودی شهر امکان حرکت در سه بعد برای دسترسی به امکانات شهری را به افراد می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طراحی‌هایی که روز دوشنبه انتشار یافت، نشان می‌دهد که لایه آینه‌ای بیرونی لاین کیفیتی یگانه به آن می‌دهد که در طبیعت ادغام می‌شود، و لایه درونی آن چنان که ولیعهد عربستان سعودی گفته است، «برای ایجاد تجربه‌های استثنایی و لحظات جادویی» طراحی شده است.

لاین در مساحت ۳۴ کیلومتر مربعی احداث می‌شود و ظرفیت اسکان ۹ میلیون نفر را خواهد داشت.

شاهزاده محمد بن سلمان گفت:‌ «در شهر نئوم تلاش می‌کنیم که در صف اول ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه و جدید باشیم.» او گفت که لاین بر اساس آخرین فناوری‌های صنعتی و ساختمانی و به صورت کاملا دیجیتال احداث می‌شود و گروهی از ممتازترین معماران و مهندسان برای ‌‌تجسم ایده «ساختن تا بالا» استخدام می‌شوند.

ولیعهد عربستان سعودی گفت:‌«لاین به زندگی مطلوب بشر دست می‌یابد و چالش‌های فوری پیش روی بشریت را حل می‌کند.»

بیشتر از جهان