ادامه اعتصاب فرهاد میثمی و بی توجهی مقام‌های قضایی

امضاکنندگان نامه ۳۸۰  فعال حقوق زنان تاکید کردند که ما در خیزش اعتراضی‌انقلابی زن زندگی آزادی، زنده‌ماندن را نخستین شاخص زندگی می‌دانیم

انتشار تصاویر کاهش وزن شدید فرهاد میثمی، واکنش‌های بسیاری به همراه داشت-Public Media

فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، همچنان در اعتصاب از طریق «تغذیه محدود» است و در همین حال گوهر عشقی و بیش از ۳۸۰ فعال حقوق زنان، خواهان آزادی فوری میثمی شدند و در نامه‌هایی از این فعال مدنی خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

سایت هرانا، پایگاه خبری مجموع فعالان حقوق بشر در ایران، از قول یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت این زندانی، گزارش داد که «فرهاد میثمی همچنان به روند اعتراضی «تغذیه محدود» که از چند ماه پیش آغاز کرده است، ادامه می دهد و با شرایط جسمانی بسیار نگران کننده‌‎ای مواجه است اما مسئولان زندان به وضعیت او توجهی ندارند؛ این بی‌توجهی در حالی است که فرهاد ده‌ها کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و نیازمند رسیدگی پزشکی مناسب است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این منبع مطلع، باوجود افزایش نگرانی‌ها درباره سلامتی فرهاد میثمی، هنوز مسولان زندان اقدامی انجام نداده‌اند.

فرهاد میثمی چهارشنبه دوازدهم بهمن در نامه‌ای سرگشاده از زندان رجایی شهر کرج، بر ادامه اعتصاب تاکید کرد و گفت: «در دوره‌ای که حاکمان در هر سه عرصه امنیت جسم و جان، سفره و معیشت و شان و کرامت، چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هر لحظه در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان  این زهر دم افزون را با کوششی جمعی به پادزهر بدل کرد.»

انتشار تصاویر کاهش وزن شدید فرهاد میثمی، واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

بهاره هدایت، از فعالان دانشجویی که مهرماه گذشته باردیگر بازداشت و زندانی شد در نامه‌ای از زندان اوین از فرهاد میثمی خواست اعتصاب غذای خود را بشکند.

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ نویس کشته شده حین بازداشت، نیز در توییتی خطاب به فرهاد میثمی نوشت: «مادرجان بمان! جان توصدها بارارزنده تراز جان کسی است که زندگی مردم رابه جهنم تبدیل کرده» است.

همزمان ۳۸۰ نفر از فعالان زنان نیز در نامه‌ای با قدردانی از فعالیت‌های فرهاد میثمی در مخالفت با حجاب اجباری و مخالف و اعتراض به اعدام، از این فعال مدنی خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

امضاکنندگان نامه ۳۸۰  فعال حقوق زنان تاکید کردند که ما در خیزش اعتراضی‌انقلابی زن زندگی آزادی، زنده‌ماندن را نخستین شاخص زندگی می‌دانیم.

این اعتصاب غذا، واکنش شاهزاده رضا پهلوی را نیز به دنبال داشت. شاهزاده رضا پهلوی در پیامی نوشت که فرها میثمی باید بماند تا ایران آزاد را ببیند. او نوشت که این روزگار تلخ‌تر از زهر می‌گذرد.

جامعه بین‌المللی نیز به این اعتصاب غذا واکنش نشان داده است.