صدراعظم آلمان: قرار نیست از تانک‌های غربی در داخل روسیه استفاده شود

به‌گفته صدراعظم آلمان، پوتین با مقایسه‌های پوچ تاریخی، می‌خواهد تهاجم نظامی به اوکراین را توجیه کند

تانک‌های لئوپارد۲، مهم‌ترین جنگ‌افزارهای آلمانی است که قرار است در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گیرد- REUTERS/Benjamin Westhoff

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پذیرفته است که تجهیزات سنگین نظامی غربی که در اختیار این کشور قرار می‌گیرد، قرار نیست برای عملیات‌های نظامی در داخل خاک روسیه استفاده شوند.

تانک‌های لئوپارد۲، مهم‌ترین جنگ‌افزارهای آلمانی است که قرار است در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گیرد. تانک‌ها لئوپارد در اختیار شمار دیگری از کشورهای عضو ناتو، از جمله کانادا، نیز قرار دارد. این کشورها، با مجوزهای برلین، شماری از تانک‌های لئوپارد خود را به خط مقدم اوکراینی‌ها در برابر نیروهای روسیه فرستاده‌اند.

روز پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بار دیگر کشورهای غربی را متهم کرد که در جنگ اوکراین، در برابر نیروهای روسیه صف‌آرایی کرده‌اند.

پوتین کمک‌های نظامی کشورهای غربی، از جمله آلمان، را با مبارزه نیروهای شوروی سابق در برابر ارتش نازی‌ها در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوتین در هشتادمین سالگرد پیروزی شوروی در نبرد استالینگراد گفت: «ما بارها و بارها، مجبور به دفع تجاوزات جمعی کشورهای غربی شده‌ایم.»

صدراعظم آلمان، در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با روزنامه آلمانی «بیلد ام سونتاگ» رئيس جمهوری روسیه را متهم کرد که با مقایسه‌های پوچ و ارجاع‌های بی‌‌پایه تاریخی، می‌خواهد تهاجم نظامی به اوکراین را توجیه کند.

تانک‌های آلمانی لئوپارد، پس از توافق دولت‌ها آلمان و آمریکا، برای تامین مجموعه‌ای از تانک‌های پیشرفته غربی برای ارتش اوکراین ارسال شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا نیز قرار است ۳۱ تانک پیشرفته ام۱ آبرامز در اختیار اوکراین قرار دهد. این مجموعه تانک‌ها معادل یک گردان تانک محسوب می‌شود.

روزنامه فاینشال‌تالیمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت شرکت صنایع نظامی آمریکایی جنرال داینامیکس قرار است تانک‌های آبرامز را برای ارتش اوکراین تولید کند.

اوکراین تقریبا دو برابر این تعداد نیز قرار است تانک‌های ساخت کشورهای اروپایی دریافت کند.

به باور بسیاری از کارشناسان نظامی، تانک‌های لئوپارد آلمان، بهترین گزینه برای یک ارتش دفاعی به‌حساب می‌آیند.

همزمان گزارش‌های منتشر شده است که در آستانه سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، زلنسکی ممکن است وزیر دفاع خود را تغییر دهد. با این حال، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع کنونی اوکراین، روز یکشنبه تاکید کرد او خودش کناره‌گیری نمی‌کند مگر رئیس‌جمهوری چنین تصمیمی بگیرد.

بیشتر از جهان