گلایه ترامپ از ورود متحدان سابقش به رقابت‌ ۲۰۲۴: من به آن‌ها کمک کردم

چندین مقام سابق دولت ترامپ جوانب رقابت با رئیس سابق خود را بررسی می‌کنند

روز پنجشنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، از متحدان پیشین و مقام‌های دولت سابق که می‌خواهند برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شوند، انتقاد کرد.

ترامپ که تاکنون تنها نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری اعلام شده است، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابقش، نیکی هیلی، سفیر سابقش در سازمان ملل، و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، را طی مصاحبه‌ای با هیو هویت، مجری رادیو در برنامه‌ای به همین نام، خطاب قرار داد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که به آن‌ها کمک کرده به موقعیت‌های پیشین خود برسند، اکنون باید رقیب او باشند، پاسخ داد: «بله، من هم همین را می‌گویم.»

او گفت: «می‌دانید، من به همه آن‌ها کمک کرده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار زیادی می‌رود که هیلی ظرف چند روز آینده مبارزه انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند، با وجود اینکه در مقام فرماندار سابق کارولینای جنوبی پیشتر گفته بود، اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ برای مبارزه مجدد با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، تلاش کند، با او رقابت نمی‌کند.

ترامپ همچنین اذعان کرد که به‌نظر می‌رسد وزیر خارجه سابقش که مدیر سی‌آی‌ای نیز بوده است، به حرف خود مبنی بر رقابت نکردن با رئیس سابق خود عمل نمی‌کند و زیر قولش زده است.

او گفت: «معتقدم او همیشه می‌گفت هرگز با رئیس‌جمهوری رقابت نمی‌کنم و، می‌دانید، حالا با گذشت زمان می‌خواهند نامزد شوند، چون آدم‌های جاه‌طلبی‌اند.»

رئیس‌جمهوری سابق که دوبار استیضاح شده است، افزود که اکنون مقام‌های سابق کابینه‌اش در مقابل او «رای بسیار کمی» دارند.    

© The Independent

بیشتر از جهان