رهبر طالبان: اگر مردم مخالف ما ‌بودند تا‌کنون علیه ما قیام می‌کردند

ملا هبت‌الله گفت افزایش فشارهای جهان باعث بی‌اعتمادی بیشتر می‌شود

رهبر طالبان: ۵۰ کشور با حضور نظامی در افغانستان نتوانستند در مقابل طالبان مقابله کنند-STR / AFGHAN TALIBAN / AFP

ملأ هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن، با فرماندهان ارتش طالبان در محل اقامتش در قندهار دیدار کرد و به آنان گفت: «وقتی خداوند و مستضعفان از ما راضی باشند، از کسی هراس نداریم.»

در بیانیه سخنگوی طالبان که در‌مورد این ملاقات منتشر شده، آمده است که ملا هبت‌الله به فرماندهان ارتش این گروه گفت ۵۰ کشور با حضور نظامی در افغانستان نتوانستند با طالبان مقابله کنند و فشارهای کنونی آنان نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت و «افزایش فشارها تنها باعث بی‌اعتمادی بیشتر می‌شود.»

ملا هبت‌الله به فرماندهان ارتش طالبان گفت وقتی خداوند و مستضعفان از طالبان راضی باشند، این گروه از هیچ تهدید و از هیچ‌کسی نمی‌ترسد. او ادعا کرد که مردم افغانستان از طالبان حمایت می‌کنند و «خواهان نظامی اسلامی‌اند و سکولاریسم را نمی‌خواهند.»

ملا هبت‌الله به فرماندهان ارتش طالبان دستور داد که مطابق دستورکار رهبری امارت اسلامی عمل کنند و برای کسب رضایت خداوند همواره در خدمت مردم باشند. رهبر طالبان تصریح کرد که اگر مردم مخالف طالبان ‌بودند تا‌کنون علیه این گروه قیام می‌کردند.

در این ملاقات فرماندهان سپاه ۲۰۷ الفاروق، ۲۱۷ عمری و ۲۰۱ خالد بن ولید حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملا هبت‌الله در ملاقات با فرماندهان ارتش این گروه، از تاسیس یک کمیته مشترک از نهادهای مختلف طالبان که وزارت دفاع نیز عضو آن است، خبر داد. این کمیته موظف شده است تا جاده‌ها، پل‌ها و اماکن عمومی را که در سال‌های گذشته تخریب و ویران شده‌اند، بازسازی کند.

ملا هبت‌الله به فرماندهان ارتش طالبان دستور داد که امکانات و خودروهایی را که از آن‌ها در بازسازی جاده‌ها استفاده می‌شوند و در اختیار وزارت دفاع قرار دارد، به این کمیته بسپارند.

طالبان در ۲۰ سال جنگ با دولت‌های پیشین افغانستان، بارها پل‌ها، معابر عمومی، جاده‌ها و خیابان‌ها را مین‌گذاری و منفجر کردند.

وزارت فواید عامه در دولت پیشین افغانستان، مسئولیت مراقبت و ترمیم جاده‌ها و مکان‌های عمومی را بر عهده داشت، اما به‌دلیل سلطه طالبان بر بسیاری از روستاها و شهرستان‌ها، امکان فعالیت در مناطق دوردست را نداشت و به همین دلیل جاده‌های بیشتر شهرستان‌های افغانستان همچنان ویران باقی مانده‌اند.

وزارت فواید عامه در کابینه طالبان نیز فعال است و در راس آن مولوی عبدالمنان عمری، برادر ملا عمر بنیان‌گذار طالبان، منصوب شده است.

عبدالمنان عمری یک روحانی است که سال‌ها در مدارس دینی طالبان فعالیت کرده و پیش از منصوب شدن به‌عنوان وزیر فواید عامه، هیچ‌گونه سابقه کار اداری نداشته است.