رهبر طالبان: تمامی جنبه‌های حکمرانی و زندگی در افغانستان طبق شریعت اسلام خواهد بود

این روحانی تندرو که پسرش بمبگذار انتحاری بود، بیشتر دوران رهبری خود را در سایه سپری کرده است

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان-STR / AFGHAN TALIBAN / AFP

رهبر طالبان روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی جنبه‌های حکمرانی و زندگی در افغانستان با استفاده از قوانین شریعت اسلام تنظیم خواهد شد.

به گزارش رویترز، هبت‌الله آخوندزاده همچنین گفت که طالبان به قوانین بین‌المللی و پیمان‌هایی که تضادی با قوانین اسلام نداشته باشند، پایبند خواهد بود.

طالبان شامگاه سه‌شنبه کابینه «امارت اسلامی افغانستان» را معرفی کرد و آخوندزاده به عنوان رهبر این گروه اسلامگرا، در رأس هرم قدرت قرار دارد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان، پیشتر در روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور، با صدور بیانیه‌ای اعلان کابینه توسط طالبان را «غیرقانونی و نماد بارز دشمنی این گروه با مردم افغانستان»‌ توصیف کرد.

جبهه مقاومت مردمی افغانستان به رهبری احمد مسعود، در بیانیه‌ خود گفت که بعد از مشاوره با شخصیت‌های سیاسی و کادرهای تخصصی به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم‌سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هبت‌الله آخوندزاده که از سال ۲۰۱۶ میلادی رهبری سیاسی، مذهبی و امور نظامی طالبان را بر عهده دارد، وعده بازسازی «کشور جنگ‌زده» افغانستان را داده است.

این نخستین بیانیه آخوندزاده از تصرف افغانستان توسط نیروهای تحت امرش در ماه گذشته و در دست گرفتن قدرت در همسایه شرقی ایران است.

این روحانی تندرو که پسرش بمبگذار انتحاری بود، بیشتر دوران رهبری خود را در سایه سپری کرده و گذاشته دیگران مذاکرات را پیش ببرند.

کسب حتی ابتدایی‌ترین جزئیات درباره آخوندزاده، مانند سن او، و تایید صحت آن بسیار دشوار است؛ با این حال گفته می‌شود حدود ۶۰ سال دارد.

برخی تحلیلگران که بر روی گروه طالبان تحقیق کرده‌اند، اعتقاد دارند که او از توان مدیریتی و رفع اختلافات و دودستگی‌های داخلی برخوردار است.